۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۶۱۴۰۰
در نشست ستاد هماهنگی زائران پیاده دهه آخر صفر مطرح شد؛

رشد 10 درصدی زائران پیاده امام رضا نسبت به سال گذشته/ ضرورت برنامه ریزی برای میزبانی از زائران

مذهبی با تأکید براینکه برنامه ریزی برای زائران پیاده باید با افق دید زائران میلیونی صورت گیرد، گفت: تعداد زائران پیاده دهه اخر صفر امسال، به حدود 340 هزار نفر می رسد که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است و طی سالهای آتی نیز رشد بیشتری خواهد داشت.
زائر پیاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مجید مذهبی، مسؤول امور محورهای جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی امروز در نشست ستاد هماهنگی زائران پیاده دهه آخر صفر در محل استانداری خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی برای زائران پیاده باید سازماندهی شده و با افق دید زائران پیاده میلیونی و شرایط بحران باشد.

وی با تأکید بر ضرورت دقت در هزینه کرد وقفها و نذورات برای زائران پیاده، افزود: دیدگاه ما این است که پیاده روی برای زیارت، مقدمه سربازی برای امام زمان(عج) است بنابراین عملکرد ما به عنوان میزبان، باید احیاگر فرهنگ زیبای زیارت با پای پیاده که مورد توجه قدرتهای جهانی قرار گرفته است، باشد.

مذهبی با اشاره به مردمی بودن جمعیت زائران پیاده، خاطرنشان کرد: با توجه به بالابودن امنیت در کشور ما نسبت به منطقه، کوچک‌ترین آسیبی به زائران بزرگ و مهم جلوه می کند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت الزامات دولتی و قانونی از سوی زائران و میزبانان دهه آخر صفر، گفت: جمعیت زائران پیاده دهه آخر صفر در واقع از یک سو پلی میان توانمندان و زائران و از سوی دیگر، پل میان الزامات نظام و خواسته های دست اندرکاران مردمی میزبانی از زائران است.

در ادامه، اخوان، مدیر آمار جمعیت زائران پیاده دهه آخر صفر تصریح کرد: این جمعیت از سال 82 با 23 هزار زائر پیاده کار خود را آغاز کرد در حالی که تعداد زائران پیاده امسال، به حدود 340 هزار نفر می رسد که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است و طی سالهای اتی نیز با توجه به تغییر زمان پیاده روی به ایام تابستان، شاهد رشد بیشتری خواهیم بود.

همچنین بناییان، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات جمعیت با اشاره به طراحی سامانه ساماندهی ایستگاه های جاده ای(با 180 عنوان خدمت) میزبان زائران پیاده، توضیحاتی پیرامون این سامانه ارائه و از سامانه GIS جهت ثبت دقیقتر امکانات دریافتی کاروانهای پیاده رونمایی کرد.

در پایان نیز تعدادی از مدیران ایستگاههای صلواتی میزبان زائران پیاده به بیان مشکلات و تجارب خود پرداختند./202/930/ب1

ارسال نظرات