۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۶۱۴۰۵
حجت الاسلام رضایی مطرح کرد؛

لزوم حفظ استقلال بزرگ‌ترین کتابخانه روستایی کشور از نهادهای دولتی

حجت الاسلام رضایی بر ضرورت حمایت مسؤولان از بزرگ‌ترین کتابخانه روستایی کشور تأکید کرد و گفت: برخی از مسؤولان برای حمایت از این کتابخانه، شرط وابستگی به نهادهای دولتی گذاشته‌اند؛ اما دوست دارم که استقلال این کتابخانه را حفظ کنم.
 بزرگترین کتابخانه روستایی کشور  بزرگترین کتابخانه روستایی کشور  بزرگترین کتابخانه روستایی کشور  بزرگترین کتابخانه روستایی کشور

حجت الاسلام عماد الدین رضایی همدانی، مؤسس و مدیر بزرگترین کتابخانه روستایی کشور، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره این کتابخانه گفت: کتابخانه عماد الدین رضایی بزرگ‌ترین کتابخانه روستایی در کشور است که در یکی از روستاهای شهرستان کبودرآهنگ همدان واقع شده است.

وی درباره سابقه تأسیس این کتابخانه بیان کرد: مادرم هفده سال کتابدار این کتابخانه بودند، وی در واقع مادر من و مادر کل اعضای این کتابخانه و مادربزرگ تمام کتاب‌های این کتابخانه بوده است.

مدیر بزرگ‌ترین کتابخانه روستایی کشور ابراز کرد: کتابخانه در سال ۱۳۷۰ رسماً کار خود را آغاز کرده است؛ هرچند این کتابخانه از سالیان قبل نیز فعال بوده، اما یک کتابخانه رسمی نبوده است.

وی با بیان اینکه این کتابخانه دارای بیش از 25 هزار عنوان کتاب دارد، عنوان داشت: تا کنون ده هزار جلد قرآن و 6 هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب از سوی بازدیدکنندگان و اعضا به این کتابخانه اهدا شده است.

حجت الاسلام رضایی همدانی درباره جمع‌آوری کتاب‌های این کتابخانه روستایی ابراز کرد: بیشتر کتاب‌های این کتابخانه با نماز و روزه استیجاری تهیه شده است، اکنون نیز با درآمدی که از باغبانی و نیز تدریس دارم، برای این کتابخانه سرمایه گذاری می‌کنم.

 

وی درباره حمایت مسؤولان نهادهای دولتی از بزرگترین کتابخانه روستایی کشور ابراز کرد: با برخی از مسؤولان درباره حمایت این کتابخانه سخن گفته‌ام و آنها نیز قول همکاری دادند، اما برخی از مسؤولان کمک‌های خویش را مستلزم آن دانسته است که این کتابخانه زیرمجموعه نهاد خاصی قرار بگیرد، اما اینجانب به این مسأله راضی نیستم و دوست دارم که استقلال کتابخانه حفظ شود و همواره این مجموعه زیر نظر خودم اداره شود.

حجت الاسلام رضایی همدانی با بیان اینکه کتاب‌های نفیسی در این کتابخانه جمع‌آوری شده است، گفت: اگر این کتابخانه به نهاد دولتی واگذار شود، ممکن است برخی مسؤولان بیان کنند که این کتاب‌ها برای روستا مناسب نیست و باید آنها به شهرهای بزرگ انتقال داده شود، اما اینجانب مایل هستم که تمام کتاب‌هایی که برای این مجموعه تهیه کرده‌ام در این کتابخانه باقی بماند و دوست دارم این کتابخانه از سوی من برای نسل بعدی به یادگار بماند.

مدیر بزرگ‌ترین کتابخانه روستایی کشور درباره تأمین منابع این کتابخانه بیان کرد: بیشتر مناطق روستایی دسترسی به کتاب‌ها برایشان دشوار است، بنابراین اینجانب کتاب‌ها را از شهرستان‌های مجاور این روستا و از شهر تهران خریداری می‌کنم.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: این کتابخانه معروف به «کتابخانه عمادالدین رضایی همدانی» است و امیدوارم دولت و مسؤولان حمایت‌های لازم را از این کتابخانه داشته باشند.

گفتنی است از حجت الاسلام عمادالدین رضایی همدانی تا کنون بیش از 720 عنوان مقاله در مطبوعات کشور منتشر شده و دارای 85 اثر تألیفی در حوزه تاریخ، ادبیات، فلسفه و عرفان است./998/ت302/ق

ارسال نظرات