۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۶۱۹۴۸
رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل خبر داد:

پياده روي کاروان علمدار کربلا به سمت کربلاي ايران

رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل گفت: در آستانه اربعين حسيني، يکصد تن از جاماندگان قافله اربعين حسيني آران و بيدگل با پاي پياده به طرف حرم مطهر سلطان علي بن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال كاشان حرکت مي کنند.
حجت الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان حجت‌الاسلام سميع الله مردان پيش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: اين کاروان جمعه 28 آبان با تجمع در حرم هاشم بن علي(ع) و فاطمه بنت العسگري(س) آران و بيدگل، حرکت خود را آغاز مي کند و مسير 50 کيلومتري اين شهرستان تا مشهد اردهال را در دو روز مي پيمايد.

رييس ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي آران و بيدگل خاطرنشان کرد: اين کاروان، برنامه هاي بين راهي متنوعي همچون حضور بر سر مزار شهداي گمنام راوند، ختم صلوات و قرائت ادعيه به ويژه زيارت عاشورا را در برنامه هاي خود دارد.

حجت الاسلام مردان خاطرنشان کرد: همچنين اين کاروان همزمان با شب اربعين حسيني در مسجد جامع روستاي چنار همراه با اهالي اين روستا آيين عزاداري شب اربعين حسيني را برگزار خواهد کرد و روز يکشنبه 30 آبان همزمان با اربعين حسيني، آيين سوگواري و عزاداري اربعين حسيني را همراه با قرائت زيارت اربعين در آستان مقدس حضرت سلطانعلي بن امام باقر(ع) اجرا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام مردان درباره علت انتخاب حرم حضرت سلطانعلي براي پياده روي اربعين، اظهار داشت: امام صادق(ع) در حديثي در مورد حضرت سلطانعلي(ع) مي فرمايند «هرکس برادرم سلطانعلي(ع) را در اردهال زيارت کند مانند کسي است که جدم سيدالشهدا(ع) را در کربلا زيارت کرده است» و اين حديث اهميت زيارت اين امامزاده بزرگوار را نشان مي دهد.

گفتنی است، امامزاده حضرت سلطانعلي بن امام محمد باقر(ع) در قرن دوم هجري قمري بنا به دعوت مردم ولايتمدار كاشان و فين و به امر پدر بزرگوارش حضرت امام محمدباقر(ع) براي ترويج و تعليم شريعت مقدس اسلام عازم كاشان شد و بعد از برگزاري اولين نماز جمعه در مشهد جامع كاشان و سه سال ارشاد و هدايت مردم در منطقه اردهال كاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملك مروان شد و پس از يك جنگ نابرابر به طور ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسين(ع) در كربلاي ايران(مشهد اردهال كاشان) به شهادت رسيد./1307/203/ب2

ارسال نظرات