۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۶۲۰۲۶

اخبار فرهنگی خراسان شمالی

انتقاد از ضعف محتوا در عزاداری هیئات مذهبی، برگزاری 800 یادواره شهدا در خراسان شمالی و برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی با حضور طلاب عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در جمع پیشگامان تبلیغ استان، با اشاره به اینکه فلسفه تربیت عالم و مداح، تبیین سیره و سنت اهل بیت (ع) است، گفت: عزاداری‌های امروز، در محتوا ضعف دارد و با آسیب مواجه شده است.

وی با اشاره به آسیب‌های عزاداری که امروزه پدید آمده است، اظهار کرد: قداست این حوزه سبب دوری از نقد آن شده؛ در حالی که باید شرایطی فراهم شود تا قدرت نقد بر گفته‌های عالم و متنی که مداح می‌خواند، به وجود آید و این امر به‌عنوان یک رویکرد در برنامه‌های آتی نهاد تبلیغات اسلامی استان خواهد بود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به شکل و شیوه عزاداری‌ها در گذشته، گفت: در گذشته عزاداری‌ها سنتی و سازگار با حوزه سیدالشهدا (ع) بود چراکه حوزه سیدالشهدا (ع) حوزه قرآن است و تحریف در آن جایی ندارد.

برگزاری 800 یادواره شهدا در خراسان شمالی

محمود وضیع، مسؤول مرکز حفظ آثار سپاه خراسان شمالی گفت: حدود 800 یادواره شهدا در سطح هشت شهرستان این استان طی چهار سال اخیر برگزارشده است، افزود: برگزاری یادواره شهدای کارمند، کارگر، دانشجو، دانش‌آموز، محلات، روستاها، محلات، روحانی، قشر ازجمله یادواره‌های شهدا برگزار شده در استان است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارها به‌طور میانگین هر دو روز یک یادواره شهدا در استان برگزار شده که آمار قابل‌توجهی است.

افتتاح نمایشگاه کتاب «دروازه معرفت»

اسفندیار مکرمی، مدیر کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم (ع) قلعه خان شهرستان مانه و سملقان گفت: همزمان با هفته گرامیداشت کتاب و کتاب‌خوانی، نمایشگاه کتاب با عنوان «دروازه معرفت» در این کانون فرهنگی و هنری افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب «دروازه معرفت» به مناسبت هفته گرامیداشت کتاب و کتاب‌خوانی عصر بیست و هفتم آبان ماه در مسجد جامع این روستا برپا می‌شود، ادامه داد: در این نمایشگاه هزار و 500 جلد کتاب با بیش از 500 عنوان در زمینه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و کمک‌درسی و آموزشی در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مکرمی با بیان اینکه آئین افتتاحیه این نمایشگاه ساعت 15 روز پنج‌شنبه جاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و حجت‌الاسلام محمدجواد شریعتی نژاد، امام جمعه شهر قاضی به‌عنوان مهمان ویژه و سخنران این مراسم دعوت شده‌اند.

برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی با حضور طلاب

حجت‌الاسلام هادی پروین، ربیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی، در این شهرستان با حضور طلاب خبر داد و اظهار کرد: نخستین کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی، دوری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در مانه و سملقان با سخنرانی حسین خلیل زاده برگزار شد.

کارشناس اجتماعی اداره تبلیغات اسلامی و استاد این کارگاه آموزشی در جمع جوانان حاضر در این کارگاه، بر نقش مؤثر استفاده از ظرفیت فرهنگی هیئات مذهبی و دینی در جلوگیری از گرایش به اعتیاد و ریشه‌کنی این بلای خانمان‌سوز بیش ‏از پیش تأکید کرد.

حسین خلیل زاده به نقش ظرفیت فرهنگی هیئات مذهبی در پیشگیری اولیه از اعتیاد اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای ریشه‌کنی این بلای خانمان‌سوز بیش ‏از پیش استفاده کنیم تا بنیان خانواده و فرد را محکم‌تر و سطح خودباوری ‏را بالاتر ببریم./9314/303/ب2

ارسال نظرات