۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۴۶۲۴۳۱

حضور 4هزار مبلغ در مراسم اربعین حسینی

یکی از استادان و مسؤولان تبلیغ در ایام اربعین اعلام کرد که بیش از 4هزار تن مبلغ در مراسم اربعین حسینی مشغول به فعالیت هستند.
حجت الاسلام شیخ طارق البغدادی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ طارق البغدادی از اساتید حوزه علمیه و مسؤولان تبلیغ در ایام اربعین امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران تبلیغ در این ایام را مهم توصیف کرد و بیان داشت: حوزه علمیه نجف اشرف برای تبلیغ در ایام اربعین امسال بیش از 4هزار تن از استادان و طلاب حوزه را برای تبلیغ در مسیر کربلا مستقر کرده است.

وی افزود: پاسخگویی به سوالات، مشاوره دینی، بیان و انتقال توصیه و نکات مراجع تقلید پیرامون زیارت اهل بیت(ع) و تشریح مبانی قیام سید الشهدا (ع) از وظایف مبلغان در مراسم اربعین حسینی است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) را باید از طریق توضیح و شرح اهداف حرکت سیدالشهدا (ع) برای زائران مراسم اربعین تبیین کنیم.

وی تاکید کرد که زائران در ایام اربعین از معنویت بسیار بالایی برخوردار هستند بر این اساس آماده پذیرش حقیقت و مبانی دینی هستند.

صاحبان موکب‎ها نباید از مداحی‎های مغایر با احکام شرعی استفاده کنند
حجت الاسلام شیخ عبدالله العکیلی، از استادان حوزه علمیه عراق در این رابطه به خبرنگاران گفت: مراجع تقلید، استادان حوزه‎های علمیه، آستان‎های مقدس حسینی، عباسی، علوی و کاظمی در طرح تبلیغی مراسم اربعین نقش بسزایی داشتند.

وی افزود: توزیع کتاب و برشورهای تبلیغی، قرائت نماز جماعت در اول وقت، تلاوت قرآن کریم و ادعیه از دیگر وظایف مبلغان در مراسم اربعین حسینی محسوب می‎شود.

این استاد حوزه علمیه خواستار عدم توزیع غذا در اوقات نماز شد و اظهار داشت: صاحبان موکب‎ها باید  از مداحی‎های استفاده کنند که متناسب با شعائر حسینی باشد و از حدود شرعی تجاوز نکند./994/ب901/د

 

عار ابراهیمی
ارسال نظرات