۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۶۲۶۳۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

فرهنگ بسیجی در کشور سبب شکست دشمنان شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: فرهنگ بسیجی در کشور دشمن را در عرصه‌های مختلف شکست داده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار با سرگروه‌های حلقه‌های صالحین خواهر حوزه مقاومت حضرت رقیه(س) اظهار داشت: بسیج موضوع تازه‌ای نیست و این بسیج وراثتی است که در جامعه امروز ما وجود دارد.

وی با بیان اینکه بسیج دفاع از فرهنگ دینی است، گفت: در شدیدترین تهاجمات فرهنگی قرار داریم و امروز این فرهنگ در جامعه مهم‌ترین سرمایه است و باید قدردان این سرمایه مهم باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: با نگاهی به گذشته می‌بینیم در مقابل فرهنگ جاهلیت پیامبر(ص) فرهنگ الهی را آورد اما بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) بسیاری از چیزها به غارت رفت و کسانی آمدند که همراه خود فرهنگ جاهلیت داشتند، بنی امیه و بنی مروان همان فرهنگ جاهلیت در مقابل فرهنگ اسلامی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: آن‌هایی که از فرهنگ اسلام بهره گرفته بودند در طول یک هزار و 400 سال با تمام سختی‌ها فرهنگ خود را حفظ کردند و این قرن‌ها حافظ فرهنگ اسلامی ما این افراد و دوستان اهل بیت بودند که توانستند فرهنگ را حفظ کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در سال 57 به عنوان سپری در برابر تهاجمات ایجاد شد و در مقابل این تهاجمات قرار گرفت و به طور قطع اگر این انقلاب اسلامی نمی‌بود دو واژه دین و ناموس در این جامعه بی معنی می‌بود، تفکر بسیجی در جنگ‌های نظامی مانند هشت سال دفاع مقدس شیوه‌های جدیدی را وارد مسائل نظامی کرد و نباید به این موضوع به عنوان نوآوری نگاه کرد بلکه این همان رهنمودهای رهبری بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این فرهنگ بسیجی در کشور دشمن را در عرصه‌های مختلف شکست داده است، خاطرنشان کرد: عراق که یک روزی مرکز تمام توطئه‌های علیه ایران بود امروز به برکت وجود فرهنگ اسلامی 180 درجه تغییر کرده است و اگر امروز تفکر بسیجی در عراق پیاده نمی‌شد این دو کشور عراق و سوریه از دست رفته بود اما با تفکر بسیجی جلوی این فاجعه گرفته شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی مهم‌تر از دفاع نظامی دفاع فرهنگی دانست و اظهار کرد: دفاع از مسائل اجتماعی و ارزش‌های دینی و فرهنگ مهم است و نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی در ما نفوذ پیدا کند و اگر امروز این فرهنگ در جامعه از دست برود دیگر ساخته نخواهد شد و چیزی جایگزین آن نمی‌شود./880/202/ب2

ارسال نظرات