۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۶۲۶۴۲
نماینده خبرگان رهبری:

مأموریت بسیج تنها به دوران جنگ خلاصه نمی‌شود

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: مأموریت بسیج تنها به دوران جنگ و تهدید نظامی دشمنان خلاصه نمی‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع بسیجیان شهرستان مراغه با تأکید بر این‌که فرمان تأسیس بسیج یکی از ارزشمندترین تفکرات امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: امروز این تفکر الهی در دیگر کشورهای منطقه نیز تسری پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که شجره طیبه بسیج پس از شکل‌گیری، امروز تبدیل به الگویی برای دیگر کشورهای جهان برای مقابله با تهدیدهای دشمنان، ظالمان و مستکبران شده است، خاطرنشان کرد: بسیج نهالی است که توسط امام خمینی (ره) کاشته شد و امروز شاهد شکوفایی این درخت تنومند هستیم.

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که امام راحل از بسیج به عنوان لشکر مخلص خدا یاد کرده است، تصریح کرد: مأموریت بسیج تنها در دوران جنگ و تهدید نظامی دشمنان خلاصه نمی‌شود، هر کجا که نظام ولایی و انقلاب اسلامی با چالشی رو به رو باشد، بسیجیان در صحنه حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که بسیج نقش مهمی در پیروزی‌های دوران دفاع مقدس داشته است، گفت: بسیجیان بدون هیچ چشمداشتی و با تبعیت از فرمان امام راحل و روحیه شهادت طلبی در کنار دیگر نیروهای نظامی در جبهه حاضر شدند و نشان دادند که بسیج مردمی قدرت ناتمام انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به نقش بسیج در دوران سازندگی و دیگر عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و دانشگاهی خاطرنشان کرد: پس از جنگ تحمیلی، بسیج نه تنها در آبادانی و سازندگی شهرها و روستاای جنگ زده حضور فعال داشت؛ بلکه در مسائل فرهنگی و اقتصادی نیز منشاء آثار و برکات فراوانی بوده است.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با نفوذ دشمنان را تقویت قدرت ایمان و روحیه بسیجی و افزایش قدرت نظامی نیروی های مسلح دانست و گفت: اگر تفکر جهادی بسیج در شئون مختلف اجتماعی حاکم شود، توطئه های دشمن بی اثر خواهد بود.

وی یکی دیگر از امتیازات و ویژگی‌های بسیج را پیروی و تبعیت محض از ولایت فقیه دانست و گفت: بسیج بازوی توانمند ولایت در عرصه‌های مختلف است؛ دشمنان بدانند که با وجود بسیج مستضعفان هر اقدام، توطئه و فته‌ای علیه ملت ایران شکست خورده است./935/203/ب2

ارسال نظرات