۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۶۲۶۴۸

واکنش ائتلاف ملی عراق به توهین روزنامه شرق الاوسط

ائتلاف ملی عراق در واکنش به توهین روزنامه شرق الاوسط خواستار برخورد قانونی با این روزنامه هتاک عربستانی شد.
شرق الاوسط

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ائتلاف ملی عراق طی پیامی در واکنش به توهین روزنامه شرق الاوسط عربستان از حکومت و مسؤولان قوه قضائیه خواست که تدابیر لازم را در برخورد با این روزنامه هتاک اتخاذ کنند.

در این پیام آمده است: رسانه‎های کشورهای عربی، اتحادیه روزنامه‎های عرب زبان، اتحادیه رسانه‎های اسلامی و سایر موسسات و مراکزی که در این زمینه در حالت فعالیت هستند می‎خواهیم که واکنش مناسبی نسبت به توهین روزنامه شرق  الاوسط به زنان عراقی را اتخاذ کنند.

ائتلاف ملی عراق تصریح کرد: در زمانی که میلیون‎ها زائر برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین (ع) به شهر کربلا می‎آیند و با وجود پوشش رسانه‎ای جهانی نسبت به این رویداد عظیم متاسفانه باخبر شدیم که روزنامه شرق الاوسط به دروغ پراکنی علیه این مراسم معنوی پرداخته و به شعائر حسینی توهین کرده است.

این ائلاف توهین روزنامه شرق الاوسط را موجب خدشه دار شدن شرف مردم عراق دانست و بیان داشت: اقدام این روزنامه در واکنش به پیروزی‎های مردم عراق در برابر جریان تروریستی داعش است.

ائتلاف ملی عراق عنوان کرد: از روزنامه و رسانه‎های کشورهای عربی و اسلامی می‎خواهیم که از چنین اقداماتی دست بردارند و به اصول حرفی پایبند باشند.

گفتنی است که روزنامه سعودی الشرق الاوسط روز گذشته طی گزارشی درباره اربعین حسینی مدعی شده است که در این مناسبت، زنان و مردان به صورت نامشروعی با هم اختلاط می کنند و بر اثر آن هرساله تعدادی از زنان عراقی به صورت غیر مشروع، باردار می شوند.

الشرق الاوسط همچنین مدعی شده است که سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای دو روز قبل، نسبت به این اختلاط غیرضابطه مند بین مردم عراق و دیگر زائرانی که از کشورهای دیگر وارد عراق می شوند، هشدار داده است.

بر اساس اعلام الشرق الاوسط٬ گریگوری هارتل مدعی شده است که سال گذشته براثر اختلاط غیر مشروع بین زنان عراقی و دیگر تابعیت های خارجی که در زیارت اربعین وارد عراق شدند، ۱۶۹ مورد بارداری غیر مشروع رخ داد.

گزارش اهانت آمیز الشرق الاوسط با واکنش تند رسانه ها و کاربران عراقی در سطح شبکه‎های اجتماعی مواجه شد.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‎ای اعلام کرد که اصل گزارش منتشرشده که در آن نام سازمان بهداشت جهانی گنجانده شده، صحت ندارد و دروغ است.

این بیانیه اضافه کرده است که یک فرد که خود را به عنوان عضو رسانه ای سازمان بهداشت جهانی معرفی کرده، درباره ازدواج های نامشروع در حین یکی از مراسم های دینی صحبت کرده که عاری از صحت است.

سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اینکه چنین گزارش هایی با اصول این سازمان منافات دارد٬ تاکید کرده است که در حال حاضر در حال پیگرد منبع اصلی این خبر اشتباه است و احتمالا عوامل انتشار دهنده این گزارش را تحت پیگرد قضایی قرار دهد.

به این ترتیب الشرق الاوسط در شماره امروز خود ضمن انتشار تکذیبیه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده خبرنگار بخش عراق را که اقدام به انتشار این خبر کرده، اخراج کرده است.

این روزنامه همچنین خود را پایبند به اصول حرفه‌ای دانسته و اعلام کرده خبرنگار منتشر کننده این خبر به اصول حرفه‌ای، اخلاقی و لزوم دقت به خبر، پایبند نبوده است./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات