۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۶۲۶۸۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری همزمان جشنواره بین المللی فیلم فجر در تبریز، دیدار بسیجیان آذربایجان با رهبر انقلاب و برنامه ریزی جهت مراسم زیارت از بعید از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
خبر کوتاه فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی محرمی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: فیلم های جشنواره بین المللی فیلم فجر برای دومین بار در ایام دهه فجر امسال در تبریز هم نمایش داده می شود و طی آن بیست فیلم راه یافته به بخش مسابقه جشنواره در ۲ بخش به نمایش درمی آید.

وی افزود: این برنامه با هدف نشاط بخشی فرهنگی بین مردم جامعه به خصوص جوانان و تقویت جایگاه سینما و تشویق عموم به حضور در سینما برای بهره گیری از آخرین تولیدات سینمایی و خلاقیت هنرمندان برگزار می شود.

محرمی، دهه فجر انقلاب اسلامی را فرصتی برای مرور و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: این اداره کل با تلاش مضاعف و با برگزاری این جشنواره و همچنین جشنواره های دیگر با موضوعیت و محوریت دهه فجر دین خود را در برپایی هر چه باشکوهتر جشن های مردمی کشور ادا می کند.

وی با اشاره به نقش و اهمیت سینما در رشد و تعالی فرهنگ عمومی گفت: این اداره کل با برگزاری برنامه های دیگر فرهنگی در دهه فجر انقلاب اسلامی در هر چه مردمی کردن و مشارکت دادن اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه استان نقش عمده ای را ایفا می کند. این برنامه با همکاری انجمن سینماگران استان و انجمن سینمای جوان دفتر تبریز برگزار خواهد شد.

بسیجیان آذربایجان به دیدار رهبری می روند
الیاس گل محمدزاده، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا، در با گرامیداشت ۵ آذر روز بسیج مستضعفان اظهار داشت: ۱۲۶ نفر از بسیجیان  استان آذربایجا شرقی سوم آذر ماه در قالب سه دستگاه اتوبوس به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی اعزام خواهند شد. این بسیجیان برگزیدگان جشنواره مالک اشتر، فرماندهان، خادمین شهدا و فعالیت طرح ولایت دانشجویی هستند که به این دیدار اعزام می شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا همچنین از اعزام راهیان نور خبر داد و عنوان کرد: راهیان نور شمالغرب کشور ۲ روزه و راهیان نور جنوب کشور به صورت ۶ روزه برگزار می شود. امسال 38 هزار دانش آموز با همکاری آموزش و پرورش به راهیان نور اعزام شدند که از ۱۰ مهر تاکنون ۲۸ هزار نفر اعزام صورت گرفته است، تعداد پنج هزار دانشجو و ۲۰ هزار نفر از بسیج محلات نیز به اردوی راهیان نوز اعزام شدند.


اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در تبریز برگزار شد
اجتماع بزرگ خیابانی عزاداران حسینی همزمان با اربعین شهدای کربلا در میدان ساعت تبریز برگزار شد. در این اجتماع تعداد زیادی از پیروان و دوستداران سید الشهدا(ع) با وجود سرمای تبریز حضور یافته و بر سر و سینه زدند.

این آئین باشکوه که با نوحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود با برگزاری نماز جماعت در مصلای تبریز به پایان رسید، مردم مومن و ولایت مدار تبریز دیشب و امروز با حضور در مساجد، حسینیه ها و امامزاده ها از سخنرانی ها و ذکر مصیبت علما و وعاظ شهر بهره برده و با یادآوری مصیبت های کاروان کربلا گریستند.

بازار تبریز هم امروز پذیرای دسته ها و هیات های حسینی از محله های مختلف تبریز بود، عصر روز گذشته هم آئین پیاده روی اربعین از میدان امام حسین تا گلزار شهدای تبریز برگزار شد.

زیارت از بعید در مساجد تبریز قرائت می‌شود
زیارت پیامبر اکرم(ص) از بعید ساعت ۱۰ روز دوشنبه هشتم آذر همزمان با سالروز رحلت آن حضرت، با حضور اقشار مختلف مردم در میدان ساعت تبریز برگزار خواهد شد.

تعداد هفت هزار نسخه از زیارتنامه پیامبر اکرم(ص) توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی طراحی و چاپ و در میان اعضای ستاد مشترک برگزاری مراسمات و مناسبت های مذهبی تبریز و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و دیگر مراکز مجری این زیارت توزیع می شود.

همچنین جلسه ای به همین مناسبت روز چهارشنبه سوم آذر به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، بمنظور مشارکت موثر و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های هریک از مجموعه ها و با هدف بزرگداشت یاد و نام پیامبر عظیم الشان اسلام و قرائت زیارتنامه آن حضرت از بعید برگزار می شود./303/935/ب1

ارسال نظرات