۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۶۳۰۶۱
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

تعزیه هنر متعالی، مقدس و مفید است

حجت الاسلام ناصری‌پور گفت: تعزیه هنر متعالی، مقدس و مفید است، تربیت نسل نوجوان و جوانان در تعزیه فوق‌العاده است، تعزیه را باید با هنرهای روز و با حفظ اصالت آن به سوی تولید جدید برد.
حجت الاسلام حسن ناصري پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز در آئین اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی که در فرهنگسرای اخلاق برگزار شد با اشاره به اینکه تعزیه در چند سال گذشته دست خوش نامهربانی‌هایی شده است، اظهار داشت: نباید گذاشت این هنر نیز همانند پرده‌خوانی که کم‌کم به فراموشی سپرده شده است کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: تعزیه مهم‌ترین هنر در انتقال فرهنگ عاشورایی است، مردم ما در سال‌های کذشته به تعزیه اعتقاد زیادی داشتند و برای آنها این هنر مقدس بود، خیلی از مردم شفای مریض‌های خود را در این مراسم طلب می‌کردند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: تعذیه هنر متعالی، مقدس و مفید است که با شرایط به وجود آمده باید آرام آرام با آن خداحافظی می‌کردیم که خوشبختانه با پرورش آن در میان نوجوانان می‌توانیم دوباره آن را احیا کنیم.

حجت الاسلام ناصری‌پور یادآور شد: تربیت نسل نوجوان و جوانان در تعزیه فوق‌العاده است، البته برای نوجوانان و جوانان که کار تعزیه می‌کنند باید کلاس اخلاق گذاشته شود، همچنین باید آنها را با متون اصلی عاشور آگاه کنیم.

وی افزود: تعزیه را باید با هنرهای روز و با حفظ اصالت آن به سوی تولید جدید برد، اساتید تعزیه نباید به دنبال کمیت باشند بلکه کیفیت این حرکت مهم است، از طرف دیگر خوب است که این اتفاق مهم در شهرهای دیگر نیز پیگیری شود، اصفهان، خوانسار، سبزوار و یزد که مهد تعزیه است باید آموزش در بین نوجوانان خود را آغاز کنند.

حجت الاسلام حسن ناصری‌پور ابراز داشت: تکنیک‌های جدید در کار تعزیه باید وارد شود، موسیقی‌دانان ما می‌توانند با این نوجوانان کار کنند و آنها را با دستگاه‌های موسیقی آشنا کنند.

وی در پایان گفت: سلیقه نسل امروز ما متفاوت شده است و باید برنامه‌هایی را تهیه کنیم که مخاطب را جذب کند، به همین منظور تعذیه نیز باید با سلایق روز در عین حفظ ساختار و اصالت تولید شود./202/816/ب1

ارسال نظرات