۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۶۳۲۳۶
مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی:

تفکر بسیج جهانی شده است

حجت الاسلام سرور با تاکید بر اینکه امروز بسیج نه تنها بسیج جمهوری اسلامی و درون کشور است، بلکه جهانی است، گفت: بسیج مدافع مظلومان و از ستم بیزار است و اعتقادش این است که باید در مقابل ستمگر ایستادگی کرد.
حجت الاسلام سرور

حجت الاسلام سید رضا سرور، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به روحیه و نقش بسیج در تحقق انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مدیون روحیه بسیجی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با تکیه بر روحیه جهادی و بسیجی، پیگیر انقلاب اسلامی شدند، ادامه داد: امام سربازان خود را در طی 15 سال تربیت کرد و در سال 1357 با درایت و هوشمندی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

حجت الاسلام سرور در ادامه به تشکیل بسیج مستضعفین از سوی امام خمینی (ره) در 5 آذر 1358 اشاره کرد و افزود: بسیج مستضعفین تقریبا 10 ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی عناصر اصلی انقلاب، که مردم بودند شکل گرفت و به سرعت رشد کرد.

وی همچنین به تشکیل بسیج، از سوی امام خمینی(ره) در جهت توطئه با دشمنان، یک سال قبل از شروع جنگ تاکید کرد و اظهار داشت: بسیج در دوران دفاع مقدس، ناجی کشور شد و نه تنها از کشور به خوبی دفاع کرد، بلکه در صدور انقلاب و ارزش های انقلاب به خارج هم نقش داشت.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی با تاکید بر اینکه امروز بسیج نه تنها بسیج جمهوری اسلامی و درون کشور است، بلکه جهانی است، ادامه داد: بسیج مدافع مظلومان و از ستم بیزار است و اعتقادش این است که باید در مقابل ستمگر ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه امروز بسیج در کشور عراق، تحت عنوان «حشد الشعبی» جایگاه برجسته و ویژه ای دارد، ادامه داد: با اینکه کشور عراق جمعیت گسترده و متراکمی دارد، افتخارشان این است که تحت امر مرجع معظم تقلید شیعیان حضرت آیت الله سیستانی فعالیت و افتخار دیگرشان این است که رهبر و فرمانده هاشان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای است که از ایشان به عنوان سید المولی و سیدنا القائد یاد می کنند.

حجت الاسلام سرور با اشاره به اینکه در سوریه، بشار اسد برای فرار آماده شده بود و بسیج مردمی سوریه، به داد سوریه رسید، ادامه داد: هدایت های مقام معظم رهبری و تشکیل بسیج در سوریه از سوی شهید همدانی، سبب شد که سوریه در برابر مهاجمین بایستد و امروز بحمدلله به یک وضعیت خوبی رسیده است و بشار اسد امروز معتقد است تا زمانی که انقضای ریاست جمهوری وی تمام نشود همچنان بر قدرت می ماند و هیچکس نمی تواند او را هم جا به جا کند.

نشاط فکری، از راه بصیرت افزایی و روشنگری صورت می گیرد

وی در ادامه به تقویت روحیه انقلابی و بسیجی در بین مردم و طلاب تاکید کرد و اظهار داشت: ایجاد تحرک لازم و نشاط فکری در بین طلاب و روحانیان از راه بصیرت افزایی و روشنگری صورت می گیرد که این بصیرت افزایی می تواند تحرک لازم برای حضور به موقع در سنگرهای متهاجم و ضد انقلاب فراهم کند.

حجت الاسلام سرور با تاکید بر اینکه با بصیرت افزایی و روشنگری، مطالعات گسترده سیاسی، تحلیل همه جانبه و ژرف و حضور به موقع در صحنه های مختلف روحیه انقلابی را در حوزه تربیت کنیم و نگه داریم، ادامه داد:  اگر روشنگرایی و بصیرت افزایی نباشد نمی توان از حرکت و حملات دشمن آگاه بود.

وی در ادامه به نقش اساتید و مدیران در بحث نفوذ اشاره کرد و افزود: نقش مدیران و اساتید نقش برجسته ای است، چون محرک اصلی طلاب در سطح حوزه علمیه، اساتید و مدیران هستند.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی، تصریح کرد: مدیران و اساتید با چند دقیقه وقت گذاشتن در کلاس درس می توانند تلنگر لازم را در ارتباط با هر وضعیت و موقعیتی که پیش می آید به ذهن طلبه وارد کنند و طلبه هم بلافاصله بعد از آن، با تعهد و اعتقادی که در دفاع از اسلام و مسلمین دارند، آثار تهاجم و نفوذ را از بین ببرند.

حجت الاسلام سرور در پایان به جایگاه برجسته نخبگان و اینکه جنگ، جنگ نخبگانی است، بر لزوم مقابله با دشمن که هدفش جنگ اراده و تفکر است، تاکید کرد و ابراز داشت: در خط مقدم این جنگ، اساتید حوزه و دانشگاه حضور دارند و نقش اساتید هم به لحاظ ایجاد تحرک در سائرین و هم اینکه خودشان در موقع مقتضی در سنگرهای لازم حضور داشته باشند، بسیار برجسته است./302/859/ب1

ارسال نظرات