۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۶۳۳۸۴
مدیرمسؤول روزنامه شهرآرا:

وقف بیشترین مؤلفه‌ها و ارزشهای خبری را دارد

حجت الاسلام هاشمی برزگری گفت: اگر پیش فرض ما این باشد که کارکرد رسانه، ضریب دادن به مسائل دارای ارزش است، وقف از موضوعاتی است بیشترین مؤلفه ها و ارزش های خبری را دارد.
همايش وقف و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام هاشمی برزگری، مدیر مسؤول روزنامه شهرآرا، عصر امروز در آیین اختتامیه پنجمین همایش وقف و رسانه خراسان رضوی، این همایش را فرصت خوبی برای بازخوانی و تأمل در نسبت وقف و رسانه ارزیابی کرد و گفت: اگر پیش فرض ما این باشد که کارکرد رسانه، ضریب دادن به مسائل دارای ارزش است، وقف از موضوعاتی است بیشترین مؤلفه ها و ارزش های خبری را دارد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود موقوفه بودن 70 درصد زمین های خراسان رضوی و زندگی بیش از 2 میلیون نفر از جمعیت استان در موقوفات، به نظر نمی رسد موضوعی فراگیرتر از وقف در استان باشد که هم گستره شمول و هم ارزش دربرگیری بالایی داشته باشد.

حجت الاسلام هاشمی برزگری تصریح کرد: متأسفانه تصویری که رسانه از وقف ارائه کرده، به گونه ای است که مردم تصور می کنند برای واقف شدن باید سرمایه های کلان داشت در حالی که اینگونه نیست.

مدیرمسؤول روزنامه شهرآرا با بیان اینکه وقف با همه آثار و برکاتش دچار تهدیدها و آسیبهای متعددی از جمله موقوفه خواری شده است، به نمونه های جهانی وقف اشاره و اضافه کرد: شهری که داعیه دار فرهنگ و تمدن اسلامی است نیاز به پیوستهای اقتصادی جدی برای احیای فرهنگ اسلامی دارد.

وی یادآور شد: مشکلات اقتصادی دولت جدی است و بعید است بتواند بدون پشتوانه مردمی، عرصه فرهنگ را به توسعه و تعمیق لازم برسانند./202/930/ب1

ارسال نظرات