۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۶۴۴۱۵
استاد حوزه علمیه:

گفتمان های انقلابی باید در دانشگاه ها ایجاد شود

حجت الاسلام صدوق گفت: باید گفتمان های انقلابی در دانشگاه ایجاد شود و کتاب های آن ها کاملا دینی و به دور از تفکرات غرب باشد.
صدوق صدوق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مسعود صدوق استاد حوزه علمیه و مسوؤل حسینیه اندیشه اسلامی قم امشب در مسجد امام هادی(ع) کرمان، گفت: انقلاب اسلامی از رشته کوه های سختی بوده که دشمن به دنبال از بین بردن این رشته کوه در ایران است.

وی افزود: زندگی آرامش بخش در دنیا زمانی برای انسان ها حاصل می شود که امام زمان(عج) ظهور کند و با خصوصیات حکومت او، مردم بتوانند به راحتی زندگی کنند.

حجت الاسلام صدوق با بیان این که رهبر انقلاب به برجام اعتقادی ندارد، اظهار داشت: این که افرادی در وزارت خارجه می گویند با رهبر انقلاب مشورت می گرفتیم، معنا ندارد و این مشورت زمانی با آقا صورت می گرفت که افراد مذاکره کننده تمام حرف های خود را می زدند و بعد پیش رهبر انقلاب می آمدند.

رهبر انقلاب به تنهایی توانستند کشور را مدیریت کنند 

وی ابراز داشت: رهبر انقلاب به تنهایی توانستند کشور را مدیریت کنند و نکات خوبی را بر برنامه های کشور همچون برجام بیان کردند و با صحبت های خود تمام نقشه های دشمن را از بین بردند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که از اول انقلاب تا الان مشکلات و حادثه های زیادی در کشور اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: از اوایل انقلاب تا الان هرکسی که به پست و مقامی رسیده، برای خود کارشناسی غربی یا شرقی داشته است.

وی ابراز داشت: امام با صراحت در زمان پیروزی انقلاب به همه مسوؤلان و مردم بیان کرد که نه شرقی و نه غربی و امروزه هم به لطف امام زمان، رهبر انقلاب به همه مردم هم بیان کردند که ما راه امام را ادامه می دهیم و متعلق به گروه شرقی یا غربی نیستیم.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که امروزه کشور ایران نیاز به فرهنگ دینی دارد تا احکام اسلامی را در کشور اجرایی کند، اظهار داشت: مردم در دنیا تمدن معنوی نیاز دارند.

وی ابراز داشت: در زمان پیامبر افرادی با تفکر بد خود، گوساله عقلی برای مردم ساختند و در تفکر مردم جا انداختند که ایجاد نفاق در بین مردم به سبب شیعه هایی همچون علی است و یزید های زمانی با مردم طوری برخورد کردند که گفتند تمام مشکلات به سبب شیعیان است.

حجت الاسلام صدوق با توجه به این که یهودیان زمان به انداختن تفرقه در بین مردم شروع کردند، بیان داشت: در زمان پیامبر سه بار پیامبر را ترور کردند که در مرحله آخر موفق شدند و تمام سعی خود را کردند که ادبیات مردم را نسبت به اهل بیت تغییر دهند.

وی اظهار داشت: ادبیات ضد اسلام از کارهای دشمن در بین مردم بوده و در زمان پیامبر نخستین کاری را که انجام داند این بود که سوره حمد، توحید و قدر را با کارهای خود و با ایجاد نفاق از بین بردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که بعد از هزار سال امام خمینی در ایران انقلاب کرد، تصریح کرد: یکی از کارهایی که حکومت اسلامی به آن نیاز دارد این است که حوزه های علمیه با فقه و اصول خود، احکام اسلامی را در جامعه اجرایی کنند و حوزه علمیه مسؤول این کار بوده که احکام حکومتی را از قرآن و روایات استخراج کند.

وی با بیان این که حوزه علمیه باید به فکر فقه حکومتی باشد، ادامه داد: مردم ایران از لحاظ جهت گیری راه امام و آیت الله خامنه ای را رفتند و توانستند کشور را از دست غربی ها و شرقی ها نجات دهند اما آن چه امروزه کشور ایران نیاز دارد، به دست آوردن احکام از قرآن و روایات است.

حجت الاسلام صدوق بیان داشت: امام خمینی توانست با کارهای خود، سیاست، دفاع کشور و امنیت را به دست خود بیاورد و با اهداف خود این سه موضوع را در جامعه پیاده کند که در نتیجه کشور را از سیاست های آمریکا نجات و امنیت کشور را با به وجود آوردن سپاه و ارتش تحقق بخشد.

وی ادامه داد: ساختار کشور نیاز به برنامه حوزه دارد زیرا هرچه کشور ایران پیشرفت کند نیاز به داشتن احکام حکومتی بیشتر می شود.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که مدیریت کشور نیاز به سخت افزارهای حکومتی دارد، ابراز داشت: در زمان امام خمینی هرگونه محاسباتی را که برای امام می آورند، امام به آنها کلمه نه را بیان می کرد و می گفت کشور ایران باید جدای از سیاست غرب باشد.

نخبگان کشور نقش مهمی در اجرای فقه حکومتی دارند

وی اظهار داشت: اندیشه های امام و حضرت آیت‌الله خامنه ای را باید نخبگان کشور بفهمند و به مردم بیان کنند و مبنای خود را در زندگی صحبت های این دو بزرگوار قرار دهند تا بتوانند وظیفه اصلی خود را که نشر سخنان امام است به خوبی انجام دهند.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که رهبر انقلاب فرمودند برخی کتاب های دانشگاه سم هستند، ابراز داشت: باید گفتمان های انقلابی در دانشگاه ایجاد شود و کتاب های آن ها کاملا دینی و به دور از تفکرات غرب باشند.

وی ابراز داشت: آقای روحانی رییس جمهور کشور،  با ادبیات دانشگاهی کشور را اداره می کند و می گوید حوزه علمیه چیزی به ما نداده تا بتوانیم در جامعه اجرایی کنیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که حوزه های علمیه به فکر فقه حکومتی باشند، خاطرنشان کرد: اشکال از اخلاق و ایمان روحانیان نیست بلکه مشکل در جایی بوده که باید طلاب مواد درسی را خوب فهمیده تا به نظام کشور کمک کنند.

حجت الاسلام صدوق با توجه به این که رهبر انقلاب فرمودند ذاتا علوم انسانی مسموم است، اظهار داشت: صحبت من این است که چرا حوزه علمیه برنامه فقه حکومتی ندارد و علوم دانشگاه ما سم است.

وی با بیان این که تکرار کردن صحبت های رهبر انقلاب نخستین وظیفه نخبگان کشور است، خاطرنشان کرد: از بین بردن فکر بنی صدر باید در جامعه اجرایی شود زیرا اگر فکر بنی صدر در بین مردم باشد، آخوندها باید عمامه ها را از سر بیرون بیاورند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: حرکت دینی نظام به نخبگان حوزه علمیه و دانشگاه بستگی دارد و باید حوزه های علمیه، قوای سه گانه و نخبگان را جمع کنند تا نظام کشور را با کمک هم بسازند./201/9707/ب1

ارسال نظرات