۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۶۴۵۰۲
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

آیت الله فاضل عالمی تکلیف گرا بود

امام جمعه زاهدان، آیت الله فاضل را فقیهی وارسته و عالمی تکلیف گرا عنوان کرد و گفت: حضور آیت الله فاضل در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی براساس منش الهی و استفاده از جایگاه و موقعیت مردمی وی برای حفظ سنگر انقلاب و مقابله با گروهکهای منحرف و منافقین بود.
مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل مراسم ارتحال آیت الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان امروز در مراسم سومین روز درگذشت آیت الله فاضل در مدرسه علمیه فیضیه مازندران در بابل، با اشاره به جایگاه روحانیت و پیوند این نهاد با مردم، گفت: روحانیت قوی ترین نهاد مردمی در طول تاریخ است و این ارتباط مستحکم و قوی موجب بالندگی و رشد شیعه شد.

وی افزود: روحانیت در کشور ما بیش از هفتاد هزار مسجد را در ذیل مدیریت خود دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اثر گذاری کانون روحانیت در ترویج فرهنگ دینی در جامعه، اظهار داشت: امروز بیش از 6 هزار و 949 امامزاده و زیارتگاه مذهبی از سوی روحانیت اداره می شود که این اماکن به تعبیر مقام معظم رهبری کانون فرهنگی قوی با عطر دل انگیز امامت و ولایت در کشور است.

وی دیگر مراکز تبلیغی تحت مدیریت روحانیت را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: اکنون بیش از 150 دارالتبلیغ، دارالتدریس و مراکز تبلیغات دینی در اختیار نهاد روحانیت است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه بسیاری از مساجد ما از داشتن امام جماعت روحانی محروم است، گفت: تقاضای جامعه ما درباره روحانیت بیش از عرضه و تربیت روحانیت در حوزه های علمیه است و باید این مراکز افزایش یابند.

وی به سابقه آشنایی خود با آیت الله فاضل پرداخت و خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل عالمی وارسته و زاهدی بزرگ بود که تنها به تکلیف الهی خود عمل می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که آيت الله فاضل را به دامن پر خیر و برکت و اندیشه متعالی اش باید شناخت، گفت: آیت الله فاضل قبل از پیروزی انقلاب وارد جرگه مبارزه با رژیم طاغوت شد و بعد از انقلاب نیز بر اساس تکلیف الهی هر جا که احساس می کرد حضورش موجب تقویت نظام می شود، وارد عرصه می شد.

وی حضور آیت الله فاضل را برای کاندیداتوری نخستین انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بابل مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در زمانی که گروهکهای منحرف و منافقین می خواستند با حضور در انتخابات، مجلس اول را در اختیار بگیرند، آیت الله فاضل بر اساس منش و روحیه تکلیف مدارانه خود وارد این عرصه شد تا این افراد میدان داری و صحنه گردانی نکنند.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه ورود آیت الله فاضل برای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای بسیاری از افراد تعجب برانگیز بود، تصریح کرد: حضور آیت الله فاضل و مقابله وی با گروهکهای منحرف و منافقین در ایام نمایندگی مجلس شورای اسلامی براساس منش الهی و استفاده از جایگاه و موقعیت مردمی ایشان برای حفظ سنگر انقلاب بود.

وی افزود: آیت الله فاضل بعد از اطمیمنان از استحکام پایه های انقلاب اسلامی، رسالت دیگری را با تاسیس حوزه علمیه فیضیه مازندران و کادر سازی نیروهای انقلاب و تربیت روحانیت انقلابی به انجام رساند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که آیت الله فاضل با توکل بر خدا و امید به عنایت اهل بیت(ع) کار بزرگ تاسیس و راه اندازی حوزه بزرگ علمیه فیضیه مازندران را انجام داد، گفت: آیت الله فاضل تنها اقدام به راه اندازی حوزه علمیه کرد و خوشحالیم که ثمره مجاهدت و تلاشهای خالصانه این عالم ربانی، یکی از بهترین حوزه های علمیه کشور و تربیت هزاران شاگرد روحانی و طلبه با تراز علمی بالا است.

وی افزود: آیت الله فاضل را باید به بی آلایشی، زندگی ساده و شخصیت مردمی اش شناخت زیرا مشعل دار هدایت و پدری دلسوز برای مردم منطقه بود./202/1313/ب1

ارسال نظرات