۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۶۴۵۳۸
استاد حوزه علمیه:

زیارت از مصادیق محبت به اهل‌بیت است

حجت الاسلام بدری با اشاره به اینکه یكی از مصادیق محبت به اهل‌بیت(ع) زیارت است، گفت: یكی از این زیارت‌ها كه بالاتر از زیارت امام حسین(ع) است و بسیار توصیه شده زیارت امام رضا(ع) است و آثار عجیبی دارد.
حجت الاسلام کاظم بدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید کاظم بدری استاد حوزه علمیه و امام جماعت مسجد جامع اصفهانک بعدازظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای گمنام كه در مسجد قائم(عج) برگزار شد با اشاره به اینكه پیامبر اكرم(ص) فرمودند "مردم من از شما چیزی نمی‌خواهم جز اینكه به اهل‌بیت(ع) من محبت كنید"، اظهار داشت: در این اینجا منظور از اهل‌بیت(ع) کسانی هستند که پیامبر در داستان مباهله از آنها گفته است، یعنی اهل‌بیت(ع) همان پنج تن آل عبا هستند.

وی ادامه داد: در آیه مباهله كه پیامبر به اهل نجران فرمودند تمام زنان و فرزندان و اهل‌بیت(ع) را می‌‌آورم برای مباهله، منظور پنج تن آل عبا بودند، در اصل پیامبر(ص) با وجود خانواده بزرگی كه داشتند فقط حضرت زهرا(س) خانم این خاندان و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را تنها فرزندان خاندان خود معرفی کردند، در این میان منظور پیامبر از اهل‌بیت(ع) خود امام علی(ع) است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این آیه قرآن که در آن آمده است باید به اهل‌بیت(ع) محبت كرد، خاطرنشان کرد: یكی از مصادیق محبت به اهل‌بیت(ع) زیارت است، محبت و اخوت به دیدن و زیارت است.

حجت الاسلام بدری تاکید کرد: یكی از این زیارت‌ها كه بالاتر از زیارت امام حسین(ع) است و بسیار توصیه شده زیارت امام رضا(ع) است، زیرا همه فرقه‌ها امام حسین(ع) را به عنوان یک امام زیارت می‌كنند اما امام رضا(ع) را به عنوان یکی از نوادگان پیامبر اکرم(ص) زیارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه زیارت امام رضا(ع) آثار عجیبی دارد، تصریح کرد: آیت الله حائری كسی بود كه به محض آنکه وقتی مناسب پیدا می‌کردند سریعا به زیارت امام رضا(ع) می‌رفت، وی در طول عمر خود 38 بار به زیارت امام هشتم رفت.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: باید بدانید که زیارت امام رضا(ع) در آن دنیا دست ما را می‌گیرد، آیت الله حائری بعد از رحلت در عالم رؤیا به فرزندش گفت شب اول قبر آنقدر به من سخت گذشت كه از ترس چندین بار دیگر جان دادم اما آنچه مرا از دست نکیر و منکر نجات داد فقط امام رضا(ع) بود.

حجت الاسلام بدری در پایان با اشاره به مقام شهدا گفت: ما نباید شهدا را فراموش كنیم، تمام مردم ایران و به ویژه ناموس این کشور مدیون شهدا هستند، آن زمانی كه هیچ قدرت نظامی نداشتیم جوانان این خاک با تمام قوا ایستادگی كردند تا امروز ایران در آرامش باشد./202/816/ب1

ارسال نظرات