۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۶۴۷۱۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

برکات وقف پس از مرگ انسان نیز جاری است

آیت الله شبستری با بیان این‌که برکات وقف پس از مرگ انسان نیز جاری است، گفت: تنها راهی که پرونده انسان را پس از مرگش باز نگه می دارد؛ وقف است.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف ترتیب یافت، اظهار داشت: وقف صدقه جاریه در زندگی شخص واقف محسوب می شود.

وی با بیان این‌که پیامبر گرامی اسلام خود نخستین واقف جهان اسلام و سفارش فراوانی برای عمل به این سنت حسنه داشته است، خاطرنشان کرد: با عمل به این سنت انسان پس از مرگش نیز پرونده مفتوحی در دنیا خواهد داشت. 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به رایج بودن فرهنگ موقوفه‌خواری در رژیم پهلوی تصریح کرد: وقف یک سنت حسنه و اصیل اسلامی است که در جامعه امروز ایران باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته شود.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به این‌که احیای موقوفات با آثار و برکات مهم اجتماعی و اقتصادی همراه است، تاکید کرد: به یقین وقف یک صدقه جاریه محسوب می شود، به همین دلیل مورد تاکید معصومین(ع) قرار گرفته است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ائمه اطهار(ع) همواره فرموده‌اند؛ تنها راهی که انسان پس از مرگش پرونده بازی در این دنیا داشته باشد، وقف است که با هر استفاده مثبت از صدقه ثوابش همچنان شامل حال انسان می شود.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: در نظام اسلامی ایران که فرهنگ مردم برگرفته از مبانی اسلامی و قرآنی است، بایستی سنت های مورد تاکید پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به اجرا در آید و امیدواریم این فرهنگ بیش از گذشته در جامعه گسترش یابد./302/935/ب1

ارسال نظرات