۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۴۶۴۸۲۹
کارشناس مسائل فقهی تبیین کرد؛

انواع اختلاس در احکام دینی

کارشناس مسائل فقهی و شرعی در برنامه بیان احکام پیش از خطبه های نماز جمعه تهران به بیان احکام انواع اختلاس از منظر دین اسلام پرداخت.
احکام و مسائل شرعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مقدسی کارشناس مسائل فقهی و شرعی امروز در برنامه بیان احکام پیش از خطبه های نماز جمعه تهران به بیان احکام انواع اختلاس از منظر دین اسلام پرداخت.

وی با بیان این که اختلاس معانی گوناگونی دارد، افزود: گاهی اختلاس مالی است، گاهی اختلاس انسانی به معنای ربودن انسان به شمار می رود، گاهی اختلاس فکری محسوب می شود یعنی این که فردی مردم را به گمراهی بکشاند.

حجت الاسلام مقدسی با بیان این که برخی از گناهان حتی با توبه بخشیده نمی شوند، اظهار داشت: شاید کسی گناهی مرتکب شود اما توبه خالص کند و ممکن است خداوند متعال ببخشد اما گناه گمراه کردن دیگران و بدعت های نابجا و کفرآمیز آوردن آن هم از روی علم و عمد معلوم نیست اگر توبه ای انجام شود پذیرفته باشد.

وی ادامه داد: گمراه کردن مردم از توحید، نبوت، معاد و ارزش های الهی گناهی بسیار بزرگ و نابخشودنی است؛ گاهی اختلاس مربوط به زمان می شود که اختلاس خوبی است که به معنای استفاده و از دست ندادن فرصت است.

کارشناس مسائل فقهی و شرعی با تأکید بر استفاده انسان از فرصت های گوناگون در زندگی خود ابراز داشت: نماز جمعه یک فرصت است، همانگونه که افراد نااهل منتظر فرصتی برای تخلف و اختلاس مالی هستند مؤمنان هم همواره باید از فرصت های خود استفاده کنند.

وی عنوان کرد: نماز جمعه و جماعت فرصت است، راهپیمایی به نفع اسلام و دین و به دستور رهبران دینی همچون رهبر معظم انقلاب و مراجع استفاده از فرصت و اختلاس حلال است، در روایات داریم کسی که به خدا و روز قیامت اعتقاد دارد باید به نماز جمعه اهمیت دهد؛ بنابراین مؤمن باید از فرصت ها حداکثر استفاده را ببرد./1323/203/ب3

ارسال نظرات