۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۴۶۵۶۳۶
ارزیاب تبلیغ پیاده روی اربعین مطرح کرد؛

تبلیغ در عرصه بین الملل نیازمند شناسایی ظرفیت ها

نخستین نشست از سلسله نشست های تبادل تجارب تبلیغی بین الملل با موضوع «تبادل تجارب تبلیغی در اربعین» با نگاه به آینده و طراحی نقشه راه جامع بین الملل در اربعین با حضور گروه ها و فعالان این عرصه در قم برگزار شد.
پیاده روی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن زاده مبلغ و نماینده مدرسه علمیه علوی در نشست تبادل تجارب تبلیغی در اربعین، که شب گذشته در ساختمان خاتم قم برگزار شد، به ارائه طرح تبلیغی خود پرداخت و اظهار داشت: طلاب این مدرسه حدود سه سال است که به صورت برنامه ریزی برای تبلیغ کار می کنند که امسال50 نفر توانستند به صورت گروهی در تبلیغی اربعین شرکت کنند.

این مبلغ دینی افزود: در شش هسته تبلیغی که هر گروه یک مبلغ مبلس داشت و هر گروه از بین هفت تا 15 نفر اعضا داشت که با این تعداد کار را دنبال می کرد.

وی درباره فعالیت های این مدرسه علمیه در پیاده روی اربعین حسینی در سال جاری گفت: اقامه نماز جماعت به همراه سخنرانی و روضه، اجرای سرود دسته جمعی و جمع کردن مخاطب و سپس ارائه برنامه های تبلیغی، تشکر از موکب ها و دادن هدیه به آنها، ارتباط گیری با موکبی که در طول مسیر برخی از فعالیت های مبلغان اعزامی مدرسه علمیه علوی به شمار می رود.

در ادامه این نشست، محمد عسگری مبلغ دینی گفت: ظرفیت های بسیار در برنامه اربعین است که در این مسیر تبلیغی حلقه مفقوده وجود دارد و با جمعی از دوستان جمع چابکی را ایجاد کردیم و بلافاصله پس از اربعین سه سال پیش جلسه تجارب تبلیغی گذاشتیم و این جلسات در طول سال در قم و تهران ادامه داشت.

این مبلغ دینی اظهار داشت: همین همفکری ها و تقارب افکار غیر مستقیم ثمره خود را گذاشته است و یک فهم مشترک در بین افراد در امر تبلیغ به وجود آمده است.

وی بر لزوم همفکری بین گروه های تبلیغی تأکید و تصریح کرد: فرصت برنامه پژوهشی و تحقیقی اربعین رسیده است و باید در این زمینه کار شود و هم افزایی هایی باید در این زمینه صورت بگیرد. بایستی با هم اجراکردن و فکر کردن را باید را بیاموزیم.

معتمدی نماینده موکب الطلاب المقاومه الحسینیه به نمایندگی از دانشگاه امام صادق(ع) به ارائه فعالیت های این دانشگاه در پیاده روی اربعین پرداخت و گفت: در سال اول موکبی به مساحت 750 متر بود که سه شب برنامه داشتیم و مراسمات عزاداری با حضور حجج اسلام والمسلمین پناهیان، طالب و حسینی قمی و مداح اهل بیت میثم مطیعی برگزار کردیم.

وی افزود: برای کارهای فرهنگی غرفه ای ویژه کودکان به خصوص برای کودکان عراقی داشتیم که که با استقبال خوبی صورت می گرفت؛ غرفه پزشکی داشتیم که خدمات پزشکی ارائه می دادند.

عبداللهی نماینده مؤسسه وارثین در این نشست ضمن معرفی فعالیت های تبلیغی این مؤسسه در پیاده روی اربعین گفت: کار اربعین به این سبک و سیاق انجام شد که دانشجویان عراقی در عراق پیدا شدند و پیشنهاد کار مشترک را دادند و با توجه به این که مردم عراق مردمی تصویری هستند، این گروه دانشجویی پیشنهاد کار نمایشگاهی را دادند که به این امر پرداختیم.

نماینده مؤسسه وارثین خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه سیر منزل به منزل کاروان ابی عبدالله(ع) را در قالب 60 غرفه به صورت کار نقاشی شده آماده کردیم که هر غرفه صوت و متن خاص خود را داشت.

وی به هدف از طرح تبلیغ این مؤسسه پرداخت و گفت: ارائه مدل کار بود که به جوانان عراقی نشان داده باشیم که در تمام عراق این طرح ها را انجام دهند.

حجت الاسلام تقدیری، ارزیاب تبلیغ پیاده روی اربعین گفت: فعالیت بین الملل اقتضائات کار فرهنگی دارد که گاها تنها زبان دار بودن کافی نیست و ظرافت های خاص خود را می طلبد؛ توانمندسازی از مهم ترین کارهایی است که می تواند انجام شود و شورای سیاستگذاری در این زمینه نیاز است./822/202/ب3

ارسال نظرات