۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۴۶۶۲۰۱
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران سنقر:

صالح شدن نفوس و کسب تقوا موجبات رضایت امام زمان را فراهم می کند

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران شهرستان سنقر گفت: صالح شدن نفوس، کسب تقوا، عفت اعضای ظاهری و عفت درونی از جمله ابزاری است که موجبات رضایت امام زمان (عج) را فراهم می کند.
حوزه خواهران سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، خانم حیدریان معاون آموزش حوزه علمیه خواهران شهرستان سنقر عصر امروز در مراسمی که به مناسبت آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) در مدرسه علمیه نرجسیه سنقر برگزار شد ابراز داشت: وظیفه طلاب و روحانیان پایان دادن به غربت امام زمان (عج) است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران شهرستان سنقر مطرح کرد: غریب به معنای دور از وطن، بی یار و یاور بودن، مجهول القدر بودن و فراموش شدن است که امام زمان (عج) در تمامی معانی غریب و تنها است.

این مسؤول ادامه داد: صالح شدن نفوس، کسب تقوا، عفت اعضای ظاهری و عفت درونی از جمله ابزاری است که موجبات رضایت امام زمان (عج) را فراهم کرده و سبب می شود که انسانها جز یاران حقیقی امام قرار بگیرند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هیچ چیز از دید امام زمان (عج) پنهان نمی ماند اظهار داشت: امام زمان (ع) بر تمام احوال انسانها آگاهی داشته و رفتار مسلمانان و به ویژه شیعیان را مدنظر دارد از این رو با مراقبت از اعمال و رفتار خویش رضایت و خشنودی امام را کسب کنیم.

حیدریان بیان داشت: وظیفه طلاب تقویت بعد دینی مردم در جامعه است هرچقدر مردم از دین و ائمه اطهار علیهم السلام فاصله بگیرند قطعأ ظهور امام نیز به تعویق خواهد افتاد.

وی در ادامه با حدیثی از امام زمان (عج) عنوان داشت: هیچ چیز مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد از این رو طلاب علوم دینی نسبت به اقامه نماز اول وقت و تبیین آن در جامعه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

این مسؤول در پایان تأکید کرد: هر طلبه نسبت به رضایت امامش و تعجیل در ظهورش وظایفی را بر عهده دارد از این رو بی توجهی به مسأله ظهور سبب خواهد شد که در قیامت مورد بازخواست قرار بگیریم./203/857/ب1

ارسال نظرات