۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۶۶۳۳۸
رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی خبر داد؛

اعطای نشان هنر انقلاب به شاعر اهل بیت در تبریز

رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی از اعطای نشان «هنر انقلاب» به استاد حاج حسین ملایی علمداری خبر داد.
حسن میلانی، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حسم میلانی، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران از اعطای نشان "هنر انقلاب" به عنوان عالی ترین نشان حوزه هنری به استاد حاج حسین ملایی علمداری متخلص به "ناهی"، شاعر قرآن، اهل بیت (ع)، انقلاب و دفاع مقدس خبر داد.

وی گفت: در آئین نکوداشت استاد ملایی در کنار اعطای نشان "هنر انقلاب" به این شاعر سراپا اخلاص، مراسم شعر خوانی، مولودی خوانی و اکران فیلم (ناهی نامی) را در برنامه داریم. تقدیر شاعران دینی و هنرمندان دین مدار اولین و مهم ترین وظیفه حوزه هنری است.

وی گفت: بر اساس ماموریت های حوزه هنری حمایت از پدید آورندگان آثاری که بفرموده امام خمینی(ره) صیقل دهنده اسلام ناب محمدی(ص) باشند یک وظیفه اساسی برای ماست و در این مسیر از همه هنرمندانی که در حوزه مفاهیم "اخلاق"، "بیداری اسلامی"، "اقتصاد مقاومتی"، "انقلاب و دفاع مقدس" و "سبک زندگی ایرانی، اسلامی تولید اثر کنند، حمایت می کنیم.

رئیس حوزه هنری توضیح داد: نشان "هنر انقلاب" به افرادی تعلق می گیرد که آثارشان از نظر معیار های هنری، ادبی و تخصصی ممتاز بوده و نیر دارای محتوای متعالی باشند و هدف از تولید اثر تعالی بخشی به مخاطب باشد.

عضو هیئت رئیسه ستاد نکوداشت استاد حاج حسین ملایی علمداری افزود: حاج حسین ملایی قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را به نظم کشیده و آثار وضعی آن در جهان بینی این مرد نیکو سرشت مشهور است. وی ادامه داد: اگر هنرمند با اعتقاد راسخ اثر خود را تولید کند اولین کسی خواهد بود که از اثر بهره مند می شود.

میلانی گفت باید فرهنگ تجلیل مفاخر در زمان حیاتشان را نهادینه کنیم وهنرمندان را زمانی تجلیل کنیم که هنرمند نیز از تحلیل و تجلیل آثارشان در جامعه مشعوف شوند.

اضافه میشود حاج حسین ملایی علمداری شاعر در حوزه قرآن، اهل بیت (ع) و انقلاب است که در 28 آذر ماه سال جاری توسط سازمان منطقه آزاد ارس و حوزه هنری آذربایجان شرقی تجلیل خواهد شد./935/101/ب3

ارسال نظرات