۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۶۶۷۵۶
در کرمان؛

همایش فصلی ائمه جماعات مدارس، ادارات و مساجد برگزار شد

همایش فصلی روحانیان ائمه جماعات مدارس، ادارات و مساجد با عنوان «نگاهی نو به شیوه پاسخگویی به مسائل مستحدثه» در کرمان برگزار شد.
همايش ائمه جماعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، همایش فصلی روحانیان ائمه جماعات مدارس، ادارات و مساجد صبح امروز (22 آذر) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان با عنوان "نگاهی نو به شیوه پاسخگویی به مسائل مستحدثه" برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام مظفری کارشناس ستاد اقامه نماز استان کرمان در زمینه لزوم شرکت ائمه جماعات در ویژه برنامه های نماز در ستاد اقامه نماز تاکید کرد و گفت: براساس کم دقتی های مشهود در زمینه صحت قرائت، لازم است همّت ویژه ای در این زمینه از سوی ائمه جماعات صورت گیرد زیرا دو شرط برای امام جماعت ضروری است که نخستین آن عدالت و دومین صحت قرائت نماز است.

وی بیان داشت: طبق حدیث امام علی (ع) نباید اطمینان بیش از حد به کار مان موجب خودشیفتگی ما شود چنانکه تصور کنیم هیچ ایرادی به کار ما وارد نیست.

حجت الاسلام مظفری ضمن بیان نکاتی در باب قرائت صحیح تاکید کرد: همه باید خود را محک بزنیم و درصدد رفع اشکالات احتمالی در کارمان باشیم زیرا این لازمه پیشرفت هر کس است چرا که امام علی (ع) می فرمایند: کسی که به ذلت لحظه ای دانستن تن ندهد به ذلت عمری ندانستن تن داده است.

در ادامه این همایش علی صدفی مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان پیشاپیش هفته وحدت و میلاد پیامبراکرم (ص) و امام صادق (ع) را گرامی داشت و در رابطه با اجرای مراسم 9 دی افزود: روز 9 دی حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب و ایام الله است زیرا این روز؛ روز بصیرت و میثاق با ولایت است و درسها و عبرتهای فراوانی در پی دارد از این رو از روزهای فراموش ناشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی ابراز داشت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب این روز؛ روز تجلّی قدرت خدا بود پس باید در جهت هدایت و ارشاد امّت از آن بهره جست زیرا با آنکه رهبر معظم انقلاب بیش از 200 مرتبه از واقعه سال 88 با عنوان فتنه یاد کردند اما همچنان برخی سعی دارند آن را امری عادی جهت مطالبه مردمی جلوه دهند از این رو لازم است این مسائل در جامعه تبیین شود.

صدفی در رابطه با چگونگی بهره مندی از عبرتهای این روز گفت: توصیه می کنم بار دیگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با 9 دی را گوش دهید تا با کلید واژه های ارزشمند ایشان آشنا شوید و از آنها در سخنرانی هایتان بهرمند شوید زیرا ایشان به بُعد تبیینی این مطلب اشاره کردند و تاکید دارند که همانند درس ها و عبرتهای عاشورا، درس ها و عبرتهای فتنه 88 نیزتبیین شود.

وی خاطر نشان کرد: لازم است مردم بدانند چرا چنین امری رخ داد؟ هدف از آن چه بود؟ و چه کسانی در آن نقش داشتند؟ و مشخص شود نقش رهبر و مردم در مهار فتنه چه بود؟ زیرا اگر اینها تبیین شده بود دیگر شاهد این نبودیم که نماینده ای در مجلس شورای اسلامی آنگونه در این رابطه سخن بگوید.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان عنوان داشت: اینکه در این زمینه چه بگوییم و چگونه بگوییم هم مهم است زیرا اثر گذاری این مطلب به محتوا و نحوه بیان، بستگی دارد از این رو لازم است از نخبگان و کارشناسان فرهنگی در گرامیداشت 9 دی استفاده کرد.

وی در پایان اشاره کرد: لازم است ضمن بهره گیری از کارشناسان برجسته، ازظرفیت وسیع مساجد استفاده کرد تا مراسمات 9 دی با تنوع در سخنرانی و برنامه ها همراه باشد و مسائل به صورت هنرمندانه و تفکر ساز برای عموم مردم بیان شود و امر رهبری محقق شود./201/9703/ب1

ارسال نظرات