۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۶۶۸۷۴
آیت‌الله ری‌شهری:

سیره پیامبر اکرم بهترین الگو است

آیت‌الله ری‌شهری با بیان اینکه سیره پیامبر اکرم بهترین الگو است، گفت: مبانی ارزشهای رفتاری پیامبر(ص) مهم‌ترین ملاک رفتاری است که در آیات و روایات نیز ذکر شده است.
ریشهری

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی‌ ری‌شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای مکارم الاخلاق از خداوند حسن سیرت طلب می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) سیره پیامبر اکرم را بهترین الگو بیان کرد و گفت: استخراج مبانی ارزشهای رفتاری مهم‌ترین نکته در مطالعه سیره نبوی به شمار می‌رود و این مهم در کتاب "سیره پیامبر خاتم" انجام گرفته و مقدمه آن شامل تبیین اصول حاکم بر سیره نبوی است که شامل مبانی ارزشهای رفتاری ایشان می‎شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به عناوین این مبانی ادامه داد: مبانی اصول رفتاری پیامبر(ص) شامل هماهنگی عقل و فطرت، حق‌مداری، عدالت گستری، احسان و نیکو کاری، ادب‌ورزی و هنجارگرایی، سازده زیستی، اعتدال و میانه‌روی، آسانی، نظم، اتقان و استواری، مداومت و پرهیز از تکلف است که هر یک از این موارد مستندات قرآنی و روایی دارد و امور ذکر شده مهم‌ترین ملاک رفتاری به شمار می‌رود./202/813/ب1

ارسال نظرات