۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۴۶۷۰۱۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

وحدت حوزه و دانشگاه راهکاری عملی برای جلوگیری از نفوذ دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه یکی از راه های مهم مقابله با استکبار و استبداد است، گفت: اگر می خواهیم شعار استکبارستیزی در جامعه اسلامی همچنان زنده و پویا باشد باید وحدت عملی حوزه و دانشگاه شکل گیرد تا با اقتدار و صلابت بیشتری در برابر مستکبران عالم ایستادگی کرده و از اصل اسلام ناب و انقلاب حراست و پاسداری کنیم.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران صبح امروز در نشست مشترک وحدت حوزه و دانشگاه در ساری با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه به معنای سلب استقلال فکری و یا نفی هویت مستقل این دو نهاد بزرگ علمی کشور نیست، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای بهره گیری از توان فکری هر دو مرکز علمی کشور در جهت رشد و توسعه نظام اسلامی است.

وی با بیان این که عده ای تلاش می کنند مسأله وحدت حوزه و دانشگاه را سیاسی جلوه دهند، افزود: در شرایطی که دشمن همه توان خود را در جهت تضعیف انقلاب و نظام به کار گرفته است، بهترین راه مقابله با توطئه دشمنان وحدت این دو بال علمی کشور است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان برای رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی نیازمند دو بال تزکیه و علم است، تصریح کرد: ضعف هر یک از این دو بال مانع رسیدن انسان به تعالی حقیقی خواهد شد و حتی موجبات انحراف و گمراهی را نیز فراهم خواهد کرد.

وی طرح مسأله وحدت حوزه و دانشگاه از سوی امام خمینی(ره) را نشان دهنده دوراندیشی و آینده نگری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: با وحدت حوزه و دانشگاه ارزش ها و تجربیات با هم تلفیق می شوند و این یکی از شاخصه های مهم وحدت حوزه و دانشگاه است.

مدیر حوزه علمیه مازندران به نقش شهید دکتر مفتح در برقراری زمینه وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: مجاهدت های علمی یک روحانی برجسته در آن مقطع موجب نامگذاری روز شهادت این شخصیت علمی و دینی کشور به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک نقطه عطف بزرگ در عصر معاصر بود، ادامه داد: نقش دین، وحدت داخلی و همچنین حضور در صحنه حوزه و دانشگاه همواره پررنگ بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران از روحانیت به عنوان سنگر محکم انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که ملت ایران اسلامی نیز با پشتوانه علما و روحانیت توانستند این انقلاب عظیم را برپا کنند، گفت: اثرگذاری و نقش مطلوب روحانیت در انقلاب و نظام اسلامی موجب شده دشمن برای جداسازی مردم از این قشر اثرگذار جامعه اسلامی همه تلاش خود را به کار گیرد.

وی با بیان این که در طول دوران مختلف انقلاب اسلامی، روحانیت همواره در معرض آماج کینه توزی های دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی انقلاب قرار گرفته اند، افزود: این روحانیت بصیر و آگاه با اقتدار در برابر این هجمه ها ایستاد و از انقلاب و نظام حراست کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که روحانیت همواره مدافع حقیقی اسلام، انقلاب و نظام اسلامی بوده است، گفت: این قشر برجسته انقلاب برخواسته از متن طبقات و اقشار مختلف مردم همواره به عنوان یک سنگر قوی و محکم برای انقلاب و عموم مردم بوده است.

وی با بیان این که باید از نگاه شعاری به مسأله وحدت حوزه و دانشگاه به شدت پرهیز شود، افزود: در شرایط امروز کشور که مسأله نفوذ دشمن مطرح است، یکی از راهکارهای مهم جلوگیری از پروژه نفوذ بدخواهان نظام، وحدت راهبردی حوزه و دانشگاه است.

مدیر حوزه علمیه مازندران وحدت حوزه و دانشگاه را بستری برای رشد و تعالی جامعه اسلامی در همه بخش ها دانست و گفت: فاصله گرفتن این دو بال علمی کشور خواست اصلی دشمنان نظام است که باید در این باره بسیار هوشیار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که برخی دشمنان داخلی و خارجی با طرح مسائل غیر واقعی و دروغین در پی ایجاد تفرقه و اصطکاک میان این دو مرکز مهم علمی کشور هستند، گفت: به حتم ایجاد فاصله میان حوزه و دانشگاه موجب نفوذ دشمن به کشور می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با رد این مسأله که وحدت حوزه و دانشگاه امری غیر ممکن است، گفت: این اصل مهم ریشه در سنت علمي و پيشينه تاريخي دين اسلام دارد و اگر امروز برخي حوزويان علاقه‌مند به حضور در دانشگاه ها هستند به آن دليل است که پيش از اين نيز بسياري از علوم دانشگاهي بخش‌های مهمي‌ از مباحث گذشته حوزه‌های علوم ديني را در برمي‌گرفته است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از شاخص های مهم استقلال کشور وحدت حوزه و دانشگاه است، تصریح کرد: به حتم وحدت عملی، این بال علمی و اثرگذار جامعه اسلامی زمینه ساز وحدت در همه بخش های کشور خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه یکی از راه های مهم مقابله با استکبار و استبداد است، تصریح کرد: اگر می خواهیم شعار استکبارستیزی در جامعه اسلامی همچنان زنده و پویا باشد، باید وحدت عملی حوزه و دانشگاه شکل گیرد تا اقتدار و صلابت بیشتری در برابر مستکبران عالم ایستادگی و از اصل اسلام ناب و انقلاب حراست و پاسداری کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه محیط های علمی کشور را از وجود عناصر منحرف و جریان نفوذ پاک خواهد کرد، بیان داشت: جریان خطرناک و خزنده نفوذ از همه روزنه های موجود در محیط های علمی به منظور اجرای نقشه ها و طراحی های خطرناک خود استفاده می کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دانشگاه های کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از توان علمی و تهذیبی حوزه های علمیه هستند، گفت: با توجه به تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری درباره توجه به علوم اسلامی و انسانی در محیط های دانشگاهی کشور، حوزه های علمیه ظرفیت های بسیار عظیمی برای تقویت اخلاق و تربیت دینی در محیط های دانشگاهی هستند./950/202/ب2

ارسال نظرات