۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۴۶۷۱۵۶
مولوی سلامی در گفت وگو با رسا:

وحدت امت اسلام نیازمند اقدام عملی است

مولوی سلامی با بیان این که وحدت، رسالت دینی و اجتماعی و ضامن پیروزی و سربلندی امت اسلام در برابر قدرت ها و دشمنان است، گفت: ما معتقدیم و دشمنان هم می دانند که تنها راه پیروزی امت اسلامی و راه برون رفت از بحران های کنونی وحدت است.
مولوی نذیر احمد سلامی

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت هفته وحدت گفت: وحدت یکی از آموزه های مهم دینی است که در آیات قرآن کریم، روایات، سنت رسول اکرم(ص) و آموزه های ائمه(ع) مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: اهمیت وحدت در این برهه از زمان بیش از هر زمان دیگر ملموس است و می طلبد که مسلمانان و امت اسلام با اخلاص مسأله وحدت را پیگیری کنند، در گفتار کسی منکر اهمیت وحدت نیست اما عملا عوامل متعددی است که ما تا کنون به نتیجه مطلوب نرسیدیم.

مولوی سلامی با بیان که خود ما مسلمانان و افرادی که صاحب نفوذ هستند و حرف شان نفوذ دارد همه در مسأله وحدت عملا متفق نیستند، اظهار داشت: هر چند که از نظر ظاهری کسی اختلافی ندارد، عملا بسیاری از بزرگان هستند که اقدامی انجام ندادند و آماده نیستند که اقدامی انجام دهند.

وی ادامه داد: برخی افراد صاحب نظر و برخی نهادها پیگیر هستند که وحدت محقق شود، در کشور ما مقام معظم رهبری به شدت بر مسأله وحدت تأکید دارند و بیشترین موضوع سخنرانی ایشان وحدت امت اسلام است و هر سال کنفرانس هم برگزار می شود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در خبرگان با بیان این که متأسفانه در سایر کشورهای اسلامی چنین جدیتی در زمینه مسأله وحدت وجود ندارد، ابراز داشت: می طلبد که سایر کشورها به ویژه علما، روحانیان، قشرهای فرهیخته و نخبگان به موضوع وحدت توجه داشته و به آن اهمیت دهند.

وی عنوان کرد: وحدت رسالت دینی و اجتماعی و ضامن پیروزی و سربلندی امت اسلام در برابر قدرت ها و دشمنان است، ما معتقدیم و دشمنان هم می دانند که تنها راه پیروزی امت اسلامی و راه برون رفت از بحران های کنونی وحدت است.

مولوی سلامی خاطرنشان کرد: دشمنان رصد می کنند و می دانند اگر امت اسلامی به وحدت برسد و کشورها متحد و منسجم شوند و وحدت سیاسی و اجتماعی به وجود آید شکست می خورد، وحدت یعنی هر کدام مذهب خود را داشته اما در برابر دشمن ید واحد باشند.

وی اضافه کرد: اگر این محقق شود برای دشمنان قابل تحمل نیست چون نمی توانند اهداف خود را در جهان اسلامی عملی کرده و به آن دست پیدا کنند از این رو با هزار حیله به دنبال این هستند که نگذارند امت اسلامی متحد و منسجم شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات