۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۴۶۷۲۴۳
مدیر حوزه علمیه قزوین:

آگاه سازی جوانان نسبت به شبهات یکی از رسالت‌های طلاب است

حجت السلام عباسی گفت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان و توطئه‌های آنها برای جدایی نوجوانان و جوانان از دین و اعتقادات، باید با تربیت طلاب توانمند، آنها بتوانند با درایت و تیزبینی نوجوانان و جوانان را نسبت به شبهات و انحرافات آگاه سازند.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین در نشستی که شب گذشته با نماینده ولی فقیه در قزوین و اساتید مدرسه علمیه التفاتیه قزوین در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیت و توجه طلاب به کتاب الهی و نهج البلاغه، گفت: طلاب باید بیش از همه چیز با قرآن و نهج البلاغه انس و الفت داشته باشند تا بتوانند مفاهیم آن را در زندگی خود پیاده کنند.

وی در ادامه افزود: اگر دلمان به نهج البلاغه، قرآن، احادیث و روایات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) متصل شود، همه جا ما را یاری خواهند کرد.

حجت الاسلام عباسی در ادامه ابراز کرد: حضرت علی(ع) در کتاب نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر می‌فرماید خود را از رعیت، در حجاب قرار نده، چون وقتی انسان در حجاب قرار بگیرد برای مردم ایجاد شبهه و ابهام می‌کند که در پس پرده چه خبر است.

طلاب مطالبات رهبر معظم انقلاب را در دستور کار خود قرار دهند

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به ضرورت استفاده طلاب از فرصت‎ها، خاطرنشان کرد: طلاب باید از فرصت‎ها به خوبی استفاده کنند و مطالبات رهبر معظم انقلاب را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با انقلابی بودن حوزه‌های علمیه، ابراز کرد: مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با حوزه‎های علمیه همیشه راه‌گشا بوده است و اساتید، مدیران و طلاب مدارس باید در این مسیر حرکت کنند.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به ارتباط بیشتر اساتید و طلاب با آحاد مردم به ویژه نسل جوان، ابراز کرد: براساس سفارش مقام معظم رهبری، علما و روحانیان باید تعامل خود با مردم، به ویژه نسل جوان را تقویت کرده و به شبهات دینی آنان در هر شرایطی پاسخ دهند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار حوزه‌های علمیه در بالا بردن فرهنگ دینی کشور، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه همواره با تربیت طلاب نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی و انحرافات دارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه اضافه کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان و توطئه‌های آنها برای جدایی نوجوانان و جوانان از دین و اعتقادات، باید با تربیت طلاب توانمند، آنها بتوانند با درایت و تیزبینی نوجوانان و جوانان را نسبت به شبهات و انحرافات آگاه سازند.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: نسل امروز انقلاب باید با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب آشنا شوند، تداوم انقلاب و آرمان‌های آن در گرو زنده نگه داشتن اندیشه انقلاب در نسل‎های آینده بویژه نسل جوان است.

وی در پایان گفت: طلاب بخشی از پیکره این جامعه هستند و می‌توانند در بستر حوزه‌های علمیه در ترویج و تببین اندیشه‌های امام راحل و انقلاب اسلامی موفق عمل کنند./873/202/ب2

 

 

ارسال نظرات