۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۶۷۶۳۷

بازدید جمعی از علمای لبنان از مؤسسه دار الحدیث

جمعی از علمای لبنان ضمن بازدید از موسسه فرهنگی دار الحدیث بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی تاکید کردند.
بازدید جمعی از علمای لبنان از دار الحدیث بازدید جمعی از علمای لبنان از دار الحدیث بازدید جمعی از علمای لبنان از دار الحدیث بازدید جمعی از علمای لبنان از دار الحدیث

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسام احمد رحال عضو تجمع علمای مسلمان لبنان و شیخ نزار جخدار خطیب و مدرس کتاب الارث در دانشکده میراث الشریعه از موسسه علمی فرهنگی دار الحدیث در شهر مقدس قم بازدید و  با مسؤولان آن به گفت‎وگو پرداختند.

آنان ضمن حضور بر مزار شهدای گمنام مدفون در دار الحدیث و ادای احترام به شهدا از کتابخانه تخصصی علوم حدیث بازدید کردند.

حجت الاسلام مصطفی مطهری مدیر امور بین الملل دارالحدیث در این دیدار بر ضرورت گسترش روابط میان مسؤولان دار الحدیث با علمای لبنان تاکید کرد و بیان داشت: آیت‌ الله محمد محمدی ری‌شهری رییس این موسسه باهدف استفاده از ظرفیت‎های علمای لبنان بارها به این کشور سفر کرده است.

وی به تشریح خدمات و فعالیت‎های موسسه علمی فرهنگی دار الحدیث پرداخت و اظهار داشت:  در دانشگاه قرآن و حدیث دانشجویان و طلاب به فراگیری علوم اسلامی مشغول هستند.

مدیر امور بین الملل موسسه دار الحدیث تصریح کرد: پژوهشگاه قرآن و حدیث بخش دیگر این موسسه است که علما، پژوهشگران و طلاب بسیاری در بخش پژوهشگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: مسؤولان بخش فرهنگی نیز به عنوان سومین رکن موسسه دارالحدیث کتاب‎های متعددی در زمینه های مختلف برای کودکان، جوانان و زنان تهیه کرده است.

حجت الاسلام مطهری خاطرنشان کرد: کتاب «مدارک فقه اهل السنة، علی نهج وسائل الشیعة، الی تحصیل مسائل الشریعة» تألیف حجت الاسلام سید محمد کاظم طباطبایی از کتاب‎های جامعی است که در سیزده باب نظیر ابواب الحیض، ابواب الاستحاضه، ابواب النفاس، ابواب الاحتضار و ما یناسبه، ابواب غسل المیت، ابواب التکفین، ابواب صلاة الجنازة، ابواب الدفن و ما یناسبه، ابواب غسل المّس، ابواب الاغسال امسنونة، ابواب التیمم،‌ ابواب النجاسات و الاوانی الجلود و الفهرس التفصیلی از سوی موسسه دار الحدیث منتشر شده است.

شیخ حسام احمد رحال در این دیدار گفت: در چند سال گذشته کتابی تحت عنوان «خیر ربیب ربا فی بیت الحبیب» با موضوع امیرالمومنین علی (ع) نوشتم. این کتاب پیرامون شخصیت، فضایل و ویژگی‎هایست که خداوند و پیامبر (ص) به ایشان اعطا کرده است.

وی افزود: کشورهای عربی و اسلامی بیشتر به اهل تسنن تا شیعیان توجه می‎کنند اما ما باید وحدت بین مذاهب مختلف را حفظ کنیم و اجازه ندهیم که دشمنان با تفرقه افکنی امت اسلامی را نابود کنند.

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان با انتقاد از سیاه نمایی رسانه‎ها علیه مذاهب مختلف اظهار داشت: دیدار و گفت‎وگوهای میان علما و شخصیت‌‎های دینی اهل تسنن و شیعیان باید در رسانه‎های مختلف انعکاس پیدا کند تا جهانیان اطلاع پیدا سازند که شیعه و سنی هیچ گونه اختلافی با یکدیگر ندارند../994/ب921/ج

ارسال نظرات