۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۶۷۶۴۴
مشاور رییس جمهور سنگال:

ایران پیشگام وحدت اسلامی است

مشاور رییس جمهور سنگال از جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشگام وحدت اسلامی یاد کرد.
مشاور رئیس جمهور سنگال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم آمساتو ساو دیبه مشاور رییس جمهور سنگال ظهر امروز در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران اسلامی آغاز شد با اشاره به اینکه مردم ایران اهل تلاش و کار هستند اظهار داشت: ایران همواره به دنبال حفظ وحدت است، از این رو احساس خوشایندی دارم که در این اجلاس که هرساله در کشور ایران برگزار می‌شود حضور پیدا کرده‌ام.

وی ادامه داد: سنگال دارای جمعیت انبوهی از مسلمانان است، به طور کلی 90درصد از مردم کشور سنگال مسلمان هستند و این نشان‌دهنده آن است که سنگال نقش مهمی در امت اسلامی ایفا می‌کند.

مشاور رییس جمهور سنگال با بیان اینکه میزبانی ایران برای برپایی کنفرانس وحدت بیانگر این است که ایران در ایجاد وحدت در میان مسلمانان پیشگام است، تاکید کرد: در واقع ایران با این تلاشی که در زمینه وحدت می‌کند نقش یک جمعیت فدراتیو را در امت اسلامی بازی می‌کند.

آمساتو ساو دیبه یادآور شد: یکی از مسائل مهم امروز جامعه اسلامی که از بحث تفرقه‌افکنی نیز اهمیت بیشتری دارد موضوع فروپاشی امت اسلامی است. این خطر جدی است و نباید اجازه داد دشمن در این عرصه پیشروی کند.
 
 وی افزود: یکی از مشکلات کشورهای مسلمان آفریقایی، گروه تروریستی بوکوحرام است، این گروه تروریستی با نام اسلام به کشتار مردم بی‌گناه می‌پردازد، این در حالی است که دین اسلام پیام‌آور رحمت، صلح و بخشش است.

مشاور رییس جمهور سنگال با اشاره به روزی که دین اسلام بتواند صلح و آرامش را در جهان برقرار کند، تصریح کرد: در این برقراری صلح و وحدت زنان نیز نقش بسزایی دارند، البته جای تاسف دارد که این نقش در ایجاد وحدت به خوبی مدنظر قرار نگرفته است.
 

 آمساتو ساو دیبه در پایان گفت: وحدت یکی از عوامل مهم در میان مسلمانان به شمار می‌رود، وحدت عاملی برای جلوگیری از حمله به مسلمانان است، به همین منظور از طریق وحدت می‌توان به نتایج مثبتی دست پیدا کرد./816/ب202/د
 

ارسال نظرات