۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۴۶۷۷۲۹

آیت الله فاضل لنکرانی با آیت الله آل‌هاشم دیدار کرد

آیت الله شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جریان سفر به تبریز با آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم دیدار و گفت‌وگو کرد.
آیت الله فاضل لنکرانی با آیت الله آل‌هاشم دیدار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جریان سفر به استان آذربایجان‌شرقی با آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در سخنانی با اشاره به اهداف سفر به استان گفت: وجود علمایی چون آیت الله آل‌هاشم غنیمتی ارزشمند برای آذربایجان و حوزه های علمیه این منطقه است، امروز نیازمند تربیت طلابی فاضل و مهذب همچون این عالم وارسته هستیم که در این راستا متولیان حوزوی بایستی اقدامات اساسی و عملی بردارند.
آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به تاریخ پرافتخار حوزه های علمیه آذربایجان به ویژه تبریز یادآور شد: تبریز همواره در طول تاریخ مهد علم، فقه و فقاهت بوده و حواشی مهم وسائل و مکاسب مربوط به علمای تبریز است. در تاریخ آمده که در مجلس فوت آیت الله بروجردی در تبریز پنجاه مجتهد صاحب رساله حضور داشته اند.
بنابر این گزارش، امروز در جریان سفر آیت الله فاضل لنکرانی به تبریز مدیران حوزه‌های علمیه، مسؤولان دفاتر مراجع تقلید در تبریز، واعظان و خطبای برجسته و همچنین اساتید، فضلا و اندیشمندان حوزوی با حضور در دفتر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی، با این عالم وارسته دیدار کردند.
وی در دیدار جمعی از مدیران حوزوی و اساتید برجسته با تأکید بر این‌که حوزه علمیه تبریز بایستی آن جایگاه ویژه علمی خود را بدست آورد، گفت: فقه رو به توسعه و گسترش است، هر چه پیش می رویم نیاز به فقه در همه سطوح جامعه بیشتر احساس می شود، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور صدها مجتهد و فقیه در این شهر باشیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که در شرایط امروز جامعه حوزه های علمیه نیازمند عالمان و فقیهان آشنا به حقایق دین است تا بتواند نقشه های شوم و پلید دشمنان دین را خنثی کند، تصریح کرد:  باید خوب و عمیق درس خواند و باور داشت که علم فقه با ارزش ترین علوم است.
آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: وظیفه روحانیت آن است که دین را به خوبی بشناسد و بشناساند. امام خمینی(ره) با تمام وجود به حقیقت دین واقف شده و بر همین اساس حکومت اسلامی و ولایت فقیه را از  دل اسلام و وقفه شیعه بیرون آورد تا نجات‌بخش جامعه بشریت باشد./935/د103/ج1

ارسال نظرات