۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۶۷۹۷۷

دروغ پراکنی رسانه های معاند علیه عملیات آزادسازی در عراق و سوریه

رسانه های طرفدار تروریسم تکفیری در منطقه طی این سال ها آنقدر در جریان سازی رسانه ای پرحجم و گسترده عمل کرده اند که همواره بخشی از نیرو و انرژی عراقی ها صرف پاسخگویی به آنان شده است و حالا با شکست تروریست ها در حلب، همین جریان وارد عمل شده است.
تروریست‌

به گزارش خبرگزاری رسا، از ابتدای شروع بحران منطقه ای و گسترش تروریسم در کشورهای غرب آسیا، حامیان این تروریست ها همواره سعی در مظلوم نمایی و دفاع از آنان برآمده اند و برای رسیدن به این هدف خود از هیچ کاری حتی ساختن کلیپ های جعلی فرگذار نکرده اند. با این حال نیروهای عراقی و سوری نیز تمام تلاش خود برای رسوا سازی رسانه های معاند غربی و حامی ترویرست ها را به کار برده اند.

رسانه های عراقی در تازه ترین تلاش ها برای مقابله با دروغ ها و شانتاژها، برای روشنگری، دست بکار شده اند و در گزارشی افشاگرانه، اسنادی را منتشر کرده اند که نشان می دهد چگونه درباره برخورد نیروهای عراقی با مردم فیلم های جعلی ساخته می شود.

در تازه ترین گزارش تلویزیون دولتی 'العراقیه' چگونگی تولید ویدیوهای جعلی از طریق ساخت یک نمونه از آنها برای آگاهی افکار عمومی، به نمایش در آورده است.

در این گزارش تصویری العراقیه، سربازان عراقی را نمایش می دهد در حالی که مردان و جوانان را بر روی زمین می کشند و زنان و کودکان در پی آنان فریاد زنان براه افتاده اند.

تلویزیون العراقیه با ارائه این نمونه کار، شیوه تبلیغات دروغ پاره ای رسانه های حامی تروریست ها را به نمایش در آورده و اضافه می کند که این رسانه ها از طریق این گونه فیلم های دروغ، می خواهند قربانی را به عنوان جانی و تروریست را به عنوان قربانی معرفی کنند.

این هجمه های رسانه ای، اگرچه برای عراقی ها همچنان هزینه بر است ، اما به دلیل آنکه سابقه دو سال و نیمه ای در مواجهه با این سبک و سیاق تبلیغاتی دارند، کار بر آنان آسان تر شده است، بطوری که دروغ ها و اطلاعات غلط و نادرست و شانتاژهایشان در عملیات مختلف از آزادسازی تکریت در مارس 2015 تا الرمادی در همان روزهای پایانی سال گذشته میلادی و فلوجه در ژوئن 2016 کاملا بر ملا شد.

حتی در خصوص عملیات جاری موصل که از 17 اکتبر گذشته شروع شده نیز در چند روز آغازین عملیات همین رویه را اعمال کردند، اما دیگر کسی گوش شنوا برای شنیدن این دروغ ها در عراق ندارد.

به نوشته ایرنا، عراقی ها در سال 2016 تنها پس از چند ماه از بازگشایی سفارت عربستان در بغداد بعد از یک ربع قرن قطع روابط دیپلماتیک، سفیر این کشور را اخراج کردند تا به این شانتاژها خاتمه دهند.

حالا کار به حلب رسیده است، آنجا که تروریست ها طی 5 سال گذشته در میان سکوت مرگبار بین المللی، هزاران برگ سند جنایت از خود به جا گذاشتند.

حامیان باندهای جنایتکار این روزها در پوشش غیر نظامیان سرگرم خارج کردن تروریست ها از حلب هستند و این شانتاژها نیز نیست جز از جانب حامیان منطقه ای گروه های تکفیری و تروریستی.

آنها که با ادعای دلسوزی برای جان غیر نظامیان جنجال براه انداخته اند، همان هایی هستند که در طول 5 سال بحران منطقه، پول ، سلاح و نیرو برای گروه های تروریستی مانند داعش، النصره و سایر گروه های تروریستی فرستاده اند./847/ب102/د

ارسال نظرات