۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۶۸۰۰۷

برگزاری مراسم جشن ولادت رسول مکرم اسلام و امام جعفر صادق در آلبانی

مراسم جشن ولادت حضرت رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) در تیرانا پایتخت کشور آلبانی برگزار شد.
آلبانی


به گزارش خبرگزاری رسا،  مراسم جشن ولادت حضرت رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) جمعه شب و با حضور سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تیرانا پایتخت کشور آلبانی برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که برخی از اساتید دانشگاهی و اتباع غیرمسلمان آلبانی نیز حضور داشتند، «بویار خراسانی» رهبر طریقت قادریه در آلبانی در سخنان خود به تمجید از جایگاه رفیع حضرت محمد (ص) و همچنین امام صادق (ع) پرداخت و احادیثی از این دو وجود مبارک را به سمع حضار رساند.

به نوشته ایرنا، حسینی الست رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم پیرامون عظمت شخصیت معنوی پیامبر (ص) و زندگانی حضرت امام جعفر صادق (ع)، سخنانی را ایراد کرد و یکی از شاخصه‌های بزرگ وحدت میان مسلمین را، تمسک به این بزرگان خواند.

وی در ادمه به شرایط محیطی و اجتماعی ولادت و رشد و تربیت حضرت محمد (ص) و شکل گیری تربیت حضرت بر اساس اهداف عالیه الهی و آماده سازی ایشان برای پذیرش مسوولیت بزرگ پیامبری اشاره کرد و تمدن های موجود آن زمان شامل تمدن ایرانی، هند و چین و رم را فاقد هرگونه قدرت مقابله با آرمان های بزرگ الهی- اسلامی دانست./982/ب102/د

ارسال نظرات