۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۶۸۱۲۴

برگزاری نشست تبادل تجربیات علم و فناوری کشورهای اسلامی در مالزی

نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی از سوی دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) با همکاری دانشگاه پوترا مالزی در راستای توسعه علم و فناوری در جهان اسلام برگزار می شود.
مالزی

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست تبادل تجربیات علم و فناوری کشورهای اسلامی از روز دوشنبه با شرکت دانشمندان برجسته جهان اسلام از جمله ایران در دانشگاه پوترای مالزی برگزار می شود.

دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) اقدام به برگزاری نشست‌های علمی در جهت همکاری بیشتر دانشمندان برجسته جهان اسلام کرده است که در این راستا دومین نشست با محوریت پروفسور یاغی، برگزیده نخستین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) در حوزه علم و فناوری نانو، به عنوان مدرس و سخنران اصلی و با مشارکت فعال 30 دانشمند برجسته‌ 12 کشور اسلامی در این حوزه برگزار می شود.

در این نشست بیش از 200 استاد، محقق و پژوهشگر حوزه نانو نیز شرکت خواهند کرد.

علم و ظهور آن به عنوان زبانی مشترک برای صلح و رفاه، بررسی وضعیت کشورهای اسلامی در تولید علم و فناوری نانو و مسائل و راهکارهای همکاری علمی میان کشورهای اسلامی از مهمترین موضوعاتی که در این نشست بررسی می شود.

به نوشته ایرنا، کاربردهای چارچوب های فلز آلی در انرژی پاک، یکی از موضوعات سخنرانی پروفسور یاغی در این نشست است. همچنین پروفسور 'جکی یینگ' یکی دیگر از برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) در این نشست درباره فناوری نانو از تحقیق تا تجاری سازی سخنرانی می کند.

در این نشست تخصصی کارگاهی با موضوع چگونگی چاپ مقالات در مجلات معتبر علمی برای مدعوین برگزار می شود و شرکت کنندگان به تبادل نظر در خصوص آخرین دستاوردهای خود در حوزه ی فناوری نانو خواهند پرداخت.

این نشست به مدت پنج روز با همکاری دانشگاه‌ پوترا مالزی (یو.پی.ام) در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار می شود./847/ب102/د

ارسال نظرات