۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۶۸۷۰۹
بازیگر سینما و تلویزیون:

قصه‌های قدیمی دیگر پاسخگوی کودکان و نوجوانان امروز نیست

زندگانی گفت: امروزه ما باید در عصری که هالیوود به سوی فیلم‌های کارتونی و سینمایی جهت‌دار می‌رود بهتر عمل کنیم زیرا دیگر قصه‌های قدیمی ما پاسخگوی کودکان و نوجوانان نیست، پس ما هم باید به سرعت به سوی این روند حرکت کنیم تا قشر کودک و نوجوان ما نیز به سوی قصص قرآنی و دینی بیایند.
امین زندگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون بعدازظهر امروز در نشست با عنوان قصص قرآنی که در موسسه عالی شهید شرافت برگزار شد با اشاره به اینکه جدیدترین تکنولوژی به دور از روایات و اتفاقات بشری نیست، اظهار داشت: قصص قرآنی در دانشمند یک تفکر جدید ایجاد می‌کند و اطلاعات زیادی در جهات مختلف ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در فیلم ملک سلیمان کاراکتر حضرت سلیمان(ع) با وجود پیامبر بودن یک حاکم و همچنین نقش یک پدر خانواده را دارد، در این فیلم ابتدا پیامبری را می‌بینیم که در کنار مردم گندم درو می‌کند، در واقع سادگی او در فیلم کاملا روشن است در حالی که او یک حاکم است.

بازیگر سینما و تلویزیون تاکید کرد: معلمی شغل انبیا است، یک نبی هم ایمان دارد و با علم کامل به اصلاح و درس می‌پردازد، البته در حال حاضر سیستم آموزشی ما برای دانش آموزان سخت شده است چون دانش آموزان از لحاظ بار تکنولوژی و علمی بالاتر رفته‌اند، بنابراین معلمان باید با آگاهی بیشتری به کلاس درس پا بگذارند.

زندگانی یادآور شد: متاسفانه در داخل کشور ایران اساس جریان تحصیل مشکل دارد، ما هنوز ساعت رفتن به مدارس‌مان به شیوه قدیم ساعت 7 صبح است و خود این امر مشکل‌زا است، زیرا براساس تحقیقات دانشمندان انسان از ساعت 10 تا 13 ظرفیت دریافت بالای اطلاعات را دارد.

وی افزود: یکی دیگر از ضعف‌های سیستم آموزشی ما این است که با موضوع هنر کاملا با دیدی سرد برخورد می‌شود، در واقع دانش‌آموز ما پس از فارغ التحصیل شدن چیزی از هنر نمی‌داند، این در حالی است که برای نمونه در کشور روسیه اگر یک انسان دوران تحصیل خود را بگذراند حتی الامکان یک موسیقی، یک تئاتر یا هر هنر دیگری را یاد گرفته است.

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه باور ما خیلی از افراد مهم است، خاطرنشان کرد: وقتی در فیلم محمد رسول الله آنتونی کوئین که نقش حمزه سیدالشهدا را بازی می‌کند را می‌بینیم باور ما از این فیلم را کاملا می‌سازد، پس اگر ما در ذهن خود نسبت به یک خاطره باوری را حفظ کرده باشیم با آن ملموس می‌شویم.

زندگانی ابراز داشت: امروزه ما باید در عصری که هالیوود به سوی فیلم‌های کارتونی و سینمایی جهت‌دار می‌رود بهتر عمل کنیم زیرا دیگر قصه‌های قدیمی ما پاسخگوی کودکان و نوجوانان نیست، پس ما هم باید به سرعت به سوی این روند حرکت کنیم تا قشر کودک و نوجوان ما نیز به سوی قصص قرآنی و دینی بیایند.

وی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا و نظام آموزشی آنها قصه‌های مفید اما سنگین را به صورت ساده‌سازی و باور‌پذیر تهیه و به کودک ارائه می‌دهند، اما ما هنوز با کودکان خود به شکل ساده برخورد می‌کنیم و به آنها باور نداریم، برای نمونه ما در مقابله با عروسک باربری که اروپا می‌سازد عروسک دارا و سارا ساختیم که کاملا ساده و در حد کیفی پایین بود پس ما با این وضع نمی‌توانیم بر بچه‌های خود نفوذ کنیم.

بعد فانتزی باید در کودک شکل بگیرد

بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه ما هنوز بسترشناسی را رعایت نمی‌کنیم، تصریح کرد: اروپا خیلی راحت با کارتون هری‌پاتر در قلب کودکان خود نفوذ می‌کند این در حالی است که ما نباید فیلم زیبای ملک سلیمان این قصص زیبای قرآنی را برای یک کودک پخش کنیم، زیرا باید ذهن او را با موضوعات شیرین و ساده قرآنی لطیف کنیم و سپس به سراغ داستان‌های سنگین با موضوعات عمیق‌تر برویم.

وی در پایان گفت: چه خوب است که از اساتید و کارشناس قصه‌گویی در کارهای مختلف به خوبی استفاده شود، زیرا یک معلم به راحتی می‌تواند در قلب یک کودک نفوذ کند، در سیستم آموزشی ما باید تغییر اساسی ایجاد شود./202/816/ب1

ارسال نظرات