۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۶۸۷۷۳
معاون برون مرزی صدا و سیما:

حلب با اتکاء به داشته های جبهه خودی آزاد شد، نه مذاکره و خوش بینی به دشمنان

معاون برون‌مرزی صدا و سیما در برنامه زنده جهان آرا شبکه افق گفت: شهر حلب با اتکا به توان و داشته‌های جبهه خودی آزاد شد، مذاکره و خوش‌بینی به دشمن نقشی در این پیروزی نداشت.
آزادی حلب

به گزارش خبرگزاری رسا، «آزادسازی حلب» موضوعی بود که در سومین قسمت از سری برنامه «جهان‌آرا» با حضور کارشناسان روی آنتن شبکه افق سیما رفت. در این برنامه به بررسی چگونگی آزادسازی حلب و چرایی حمله رسانه‌های جریان اصلی به این موضوع پرداخته شد.

دکتر جبلی معاون برون‌مرزی سیمای جمهوری اسلامی به‌عنوان کارشناس و دکتر وحید یامین‌پور نیز به‌عنوان مجری- کارشناس به ایراد نقطه‌نظرات خود در این باره پرداختند.

همچنین گفت‌وگوی تلویزیونی با صفراوف مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه و اجرای گزارش میدانی از حلب توسط خبرنگار اعزامی شبکه افق به سوریه از دیگر برنامه‌های این قسمت از «جهان‌آرا» بود.

یامین‌پور با بیان این مطلب که به نظر می‌رسید آزادسازی حلب باید مورد استقبال بسیاری از دولت‌ها قرار می‌گرفت، اظهار داشت: حالا که دولت سوریه به همراه جبهه مقاومت موفق شده است که این شهر مهم را آزاد کند و سایه یک حاکمیت وحشیانه تروریست‌ها را از سر مردم کم کند شاهد یک حجم عجیب حمله به جبهه مقاومت هستیم که بسیار شبیه دوران فتنه 88 در ایران است.

آخرین اتفاقی که در سوریه اتفاق افتاده است,به نظر می‌رسد رسانه‌های جریان اصلی هم امکان انکار آن را ندارند. در ماجرای خروج هشت‌هزار تروریستی که از حلب در یک دالان امن، اتوبوس در اختیار آنها قرار گرفت که از حلب خارج شوند، یعنی رفتار انسانی جبهه مقاومت با تروریست‌های وحشی که جلوی دوربین قسم می‌خورند که ما آمدیم سر شما را ببریم. این افراد از حلب خارج می‌شوند و در ازای آن قرار بوده که خانواده‌ها و زن و بچه‌های مظلوم و بی‌دفاع و بی‌سلاحی که در «فوعه» و «کفریا» هستند بعد از چندسال با همین اتوبوس‌ها برگردند و به جای امن بروند. در تصاویر دیدید که تروریست‌ها بعد از سایه امنیتی که خط مقاومت برای آنها فراهم کرد از حلب خارج شدند و جان سالم به‌در بردند اتوبوس‌ها را آتش زدند که این زن و بچه‌های مظلوم و بی‌دفاعی که در اسارت هستند نتوانند از آنها استفاده کنند و از این دو منطقه خارج شوند. رفتاری که روسیه بخصوص در وجه اعلامی و رسانه‌ای خود انجام می‌دهد آن هم مقداری عجیب است. به نظر می‌رسد روسیه وارد یک مرحله جدیدی از مقابله با آمریکا و غرب شده است و بیش از یک تاکتیک به نظر می‌رسد و یا صرفاً مناطق منطقه‌ای‌اش را دنبال کند. این چگونه قابل تحلیل است؟

باید یک خسته‌نباشید به رزمندگان قهرمان جبهه مقاومت بگوییم، به مدافعان حرم، از جوانان عزیز ایرانی تا جان بر کفان و سلحشوران تیپ فاطمیون و زینبیون، خسته‌‌نباشید به حاج قاسم سلیمانی و همه هم‌رزمان و دوستانش در حلب. حضرت آقا چند وقت پیش فرمودند که خرمشهرها در پیش است. یکی از آنها حلب بود، چه در صحنه جغرافیایی و نظامی و چه در صحنه‌های اقتصادی و فرهنگی. ان‌شاءالله شاهد فتح‌الفتوح اصلی هم باشیم.

همچنین دکتر جبلی با اشاره به جنایات وحشیانه گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه و عدم مشاهده اعتراض رسانه‌ای جریان اصلی به این موضوع تصریح کرد: این رسانه‌ها الان که صحنه در آغوش کشیدن بچه‌های حلب است که برای به آغوش کشیدن نیروهای ارتش و دولتی می‌روند نادیده می‌گیرند و در کنار آن هشتگ «حلب به خاک و خون کشیده شد» و یا «نسل‌کشی در حلب» را قرار می‌دهند.  به نظر من جنگ سوریه قبل از اینکه یک جنگ نظامی روی زمین باشد یک جنگ رسانه‌ای بود، یعنی به‌جای این مقوله که «جنگ ادامه سیاست است» در سوریه باید بگوییم که «جنگ ادامه رسانه» است من می‌خواستم در باره شباهت فتنه 88 و حوادثی که در سوریه اتفاق می‌افتد و نوع برخورد رسانه‌های غربی اشاره کنم که شما به‌خوبی به آن اشاره کردید. اگر رسانه‌ای مثل بی‌بی‌سی 70 سال در بین مخاطبین خود ایجاد اعتماد می‌کند تا یک روز خود را برای داستان براندازی جمهوری اسلامی مثل فتنه 88 آماده کند و تمام اعتبار و حیثیت 70 ساله خود را سر این ماجرا می گذارد تا به نتیجه برسد، مشابه این رفتارها را در بین رسانه‌های تحت بی‌بی‌سی و انگلستان که عمدتاً رسانه‌های عربی منطقه هستند -که در رأس آن شبکه الجزیره قرار دارد- اینها اعتبار 20 ساله خود را به میان می‌آورند تا روزی از آن استفاده کنند تا حقایق را دگرگون و واقعیت‌ها را قلب کنند.

شبکه الجزیره شبکه‌ای است که در اوج اختناق رسانه‌ای عرب در سال 1996 تأسیس شد. این شبکه با شعار دیدگاه‌های مختلف و الرأی و رأی‌الآخر پا به عرصه گذاشت و بلافاصله کارش گرفت و با وجود همه گرایش‌های مختلف در جهان عرب تبدیل به یک رسانه محبوب جهان عرب شد. شبکه الجزیره که این اعتبار تاریخی را برای یک رسانه عربی کسب کرده است، تمام این اعتبار را پای حلب و سوریه می‌گذارد برای اینکه حقایق را در روز روشن واژگون و برعکس نشان دهد و از این اعتبار برای گمراه کردن مخاطب استفاده کند.

صفراوف نیز با بیان این مطلب که بحث اصلی روسیه و آمریکا الان بر سر این است که روسیه می‌خواهد اپوزیسیون میانه‌رو را شناسایی کند که آنها را نیست و نابود نکند با اشاره به نشست ماه گذشته آمریکا و روسیه در وین گفت: آمریکا موظف بود که این شناسایی را انجام دهد، ولی تا امروز این کار را انجام نداده است. این نشان از آن دارد که آمریکا برنامه‌ای دارد که به‌هیچ‌ وجه این گروهک‌های تروریستی از آنجا خارج نشوند و اصلاً نابود نشوند./872/102/ب3

ارسال نظرات