۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۶۹۰۳۰
آیت الله شاهچراغی:

وقف‌های قرآنی افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: متأسفانه کاربرد قرآن امروزه اغلب مختص عزاداری‌ها، مراسم ختم یا هدیه برای نوعروسان شده است و در برابر این کتاب الهی کوتاهی می‌کنیم و آن‌گونه که شایسته است از آن بهره نمی‌گیریم.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی همزمان با هفته قرآن در گفت‌و‌گو باخبرنگاران با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر مسؤولان بر افزایش وقف‌های حوزه ترویج و اشاعه فرهنگ قرآن کریم در جامعه اظهار داشت: متأسفانه کاربرد قرآن امروزه مختص عزاداری‌ها، مراسم ختم یا هدیه برای نوعروسان شده است و برابر این کتاب الهی کوتاهی می‌کنیم و آن‌گونه که شایسته است از آن بهره نمی‌گیریم.

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: با بیان اینکه قرآن یکی از معجزات پیامبر اکرم (ص) است، اظهار داشت: قرآن معجزه‌ای ماندگار است که با هر بار خواندن باز هم معنایی تازه و نو دارد و هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: قرآن با همه کتاب‌های آسمانی دیگر متفاوت بوده؛ زیرا دو بار بر پیامبر نازل شده است، قرآن مایه وصل به خداست، از بین رفتنی نیست و محافظ و نگهبان قرآن، خداست.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به یکی از مهم‌ترین امتیازهای قرآن اشاره کرد و بیان داشت: کم و زیاد نشدن حتی یک کلمه در قرآن از معجزه‌های این کتاب آسمانی است که در زمان‌هایی مردم برای کم کردن حتی یک کلمه «واو» از آن قیام کردند و اجازه این تغییر را نیافتند.

آیت الله شاهچراغی در ادامه به وظایف انسان مقابل این کلام الهی اشاره کرد و افزود: متأسفانه کاربرد قرآن امروزه مختص عزاداری‌ها، مراسم ختم یا هدیه برای نوعروسان شده است و برابر این کتاب الهی کوتاهی می‌کنیم و آن‌گونه که شایسته است از آن بهره نمی‌گیریم.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه نباید بین قرآن و ولایت جدایی بیفتد، بیان کرد: قرآن و عترت، کتاب و سنت با هم عجین هستند و باید تلاش کرد تا بین این دو تفرقه ایجاد نشود.

وی به وظایف پدر و مادر در قبال فرزندان اشاره کرد و افزود: نام نیک و آموزش دادن آنان در ارتباط با قرآن دو وظیفه‌ای بوده که نتیجه‌اش، سعادت فرزندان در دنیا و آخرت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در ادامه با بیان اینکه خواندن و عمل به قرآن وظیفه همه انسان‌هاست، بیان داشت: فاصله ما با قرآن زیاد است و باید ضمن خواندن و حفظ قرآن با مفهوم آن مأنوس شویم و در زندگی از آن بهره گیریم؛ در کنار قرآن باید برای حفظ ولایت و نظام کوشید./101/977/ب1

ارسال نظرات