۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۶۹۰۵۳
کریمی قدوسی در گفت وگوی اختصاصی با رسا خبر داد؛

بازبینی اظهارات ظریف با حضور رسانه ها در روز شنبه/ دولت حتی ظریف و صالحی را سانسور رسانه ای می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: روز شنبه قرار شده است در حضور نمایندگان و رسانه‌های دولت، برخی از نمایندگان مجلس و رسانه‌های بی‌طرف، نوار صحبت‌های ظریف در کمیسیون امنیت ملی بازبینی شود.
جواد کریمی قدوسی جواد کریمی قدوسی

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در خصوص اعترافات اخیر ظریف پیرامون اعتماد به آمریکا، گفت: بنده پس از موضع‌گیری‌های یک‌طرفه و سنگین اعضای دولت و همچنین رسانه‌های وابسته به دولت یازدهم علیه خود، درباره بازگو کردن حرف‌های آقای ظریف در کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی، تصمیم گرفتم برای روز «شنبه» آینده شرایطی را ایجاد کنم تا بر اساس آن برخی از نمایندگان مجلس و رسانه‌ها بتوانند در جریان کامل سخنان وزیر امور خارجه در مجلس قرار بگیرند.

وی افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیسیون امنیت ملی قرار بر این شده است که نمایندگان رسانه‌هایی همچون روزنامه «ایران»، خبرگزاری «ایسنا» و همچنین خبرگزاری رسمی «دولت» که بیشترین هجمه را به شخص من و مواضع ملت وارد کرده است به همراه چند تن از نمایندگان مجلس و نمایندگان رسانه‌های بی‌طرفی همچون خبرگزاری «رسا» در جلسه کمیسیون امنیت ملی حضور پیدا کنند و فیلم اظهارات بیان شده توسط وزیر امور خارجه را مورد بازبینی قرار دهند.

روحانی دستور سانسور واقعیات برجام را داده است

کریمی قدوسی با انتقاد شدید از رفتار دولت یازدهم پیرامون «تحدید» افکار عمومی، بیان داشت: امروز دولت تصمیم گرفته است که مردم واقعیات را ندانند. بنده اطلاعات موثق دارم که حتی رییس دولت، آقایان «ظریف» و «صالحی» را تحت فشار قرار می‌دهد که واقعیات «برجام» را نگویند. برای مثال شخص وزیر امور خارجه یک نامه بسیار محکم در خصوص نقض برجام به «موگرینی» نوشته است، اما رییس جمهور به آقای ظریف گفته است که این نامه پخش نشود.

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی با ظریف، گفت: بنده آنچه را که از اظهارات ظریف در کمیسیون امنیت ملی بازگو کردم، برآمده از رسالت شخصی خود بود که از حاکمیت اسلامی دریافت کرده‌ام. در حاکمیت اسلامی مردم باید تمام واقعیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... پیرامون خود را بدانند.

وی اضافه کرد: تنها مواردی باید از دسترس عموم دور باشد که ممکن است دشمن از آن سوء استفاده کند. برای مثال نمی‌توان تاکتیک‌های نظامی و یا استراتژی‌های دیپلماتیک در حین مذاکرات را علنی کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به شکاف اطلاعاتی در تیم مذاکره کننده هسته‌ای، یادآور شد: برخی از نفوذی‌ها مانند آقای «دُری اصفهانی» در جریان مذاکرات در دو طرف ظریف قرار داشتند و اخبار مذاکرات را به اوباما و جان کری می‌رساندند.

کریمی قدوسی ادامه داد: اگر دولت می‌خواهد به کسی فشار وارد کند و او را محاکمه کند، قطعا باید افرادی مانند «دری اصفهانی» و امثالهم را مد نظر داشته باشد. متاسفانه امروز شاهد هستیم که عکس این اتفاق رخ می‌دهد و بنده که برای حفظ امنیت کشورم سخن گفته‌ام، از سوی دولت به شدت محکوم می‌شوم.

ظریف روی قول شفاهی جان کری استراتژی خود را تغییر داده بود

وی با اشاره به جزییات بیشتری از جلسه دیروز خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی، ابراز داشت: دیروز در حضور آقایان «نعمتی» و «محبی‌نیا» یکبار دیگر نوار صحبت‌های آقای ظریف مورد بازبینی قرار گرفت، در آن نوار آقای ظریف در خصوص قانون تمدید ده‌ساله تحریم‌ها علیه ایران به صراحت می‌گوید؛ " بنده اشتباه کردم که بر اساس یک توافق، استراتژی خود را کنار گذاشتم. من اشتباه کردم و می‌پذیرم. بنده بر اساس قول شفاهی «جان کری» عمل کردم، هرچند کار من اشتباه بود و نباید آن را انجام می‌دادم."

کریمی قدوسی تأکید کرد: حرف‌هایی که از اظهارات ظریف بازگو کرده‌ام نمی‌تواند به امنیت ملی ضربه وارد کند، بنده تنها واقعیات را بیان کرده‌ام. حرف امروز ما این است که رهبر انقلاب چندین باز فرمودند؛ "به آمریکا اعتماد نکنید"، امروز نیز آقای ظریف دقیقا متوجه اشتباه خود شده است که نباید به آمریکا اعتماد می‌کرد.

ظریف در میدان بهارستان به اشتباه خود اعتراف کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با توصیه به مسؤول دستگاه دیپلماسی، گفت: از آقای ظریف می‌خواهیم شجاعانه در میدان بهارستان پشت میکروفون قرار بگیرد و با صدای بلند و در مقابل خانه ملت بگوید که در جریان مذاکرات هسته‌ای اشتباه کرده است. این اعتراف نیز نه تنها باعث تضعیف وزیر امور خارجه نمی‌شود، بلکه به تقویت جایگاه کنونی وی نیز کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: این اعتراف را حتی رییس جمهور نیز باید انجام بدهد. هرچند شاهد هستیم که دولتی‌ها و رسانه‌های وابسته به ایشان تلاش می‌کند مردم واقیعات را ندانند.

کریمی قدوسی تصریح کرد: حجت شرعی بنده در بازگو کردن سخنان ظریف در کمیسیون امنیت ملی، سخنان رهبر معظم انقلاب در آغاز مذاکرات است. مقام معظم رهبری در آن زمان به صراحت و در جمع عمومی فرمودند؛ " بنده از مذاکره‌کنندگان حمایت می‌کنم، ولی مردم هم باید مراقب باشند و ببینند که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است."


عضو کمیسیون امنیت ملی در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرگزاری رسا، با یادآوری موضوع «برجام2»، عنوان داشت: رهبر انقلاب ابعاد مختلف مذاکرات هسته‌ای را می‌دیدند، اگر «برجام2» شکل گرفته بود، امروز مقاومت و حلب در دست تروریست‌ها بود. ما شاهد بودیم که آقایان ظریف و روحانی مدام می‌گفتند که مسایل منطقه راه‌حل نظامی ندارد، در حالی‌که شاهد بودیم راه‌حل نظامی در قبال تروریست‌ها کاملا جواب داد.

کریمی قدوسی تأکید کرد: بنده هرگز دنبال مطرح شدن در رسانه‌ها نیستم، اما به دلیل سوگندی که به قرآن و قانون اساسی خورده‌ام و دینی که به همراهان شهید خود دارم، در مقابل یک رسانه ارزشی مانند خبرگزاری «رسا» می‌گویم: راهی که امروز در پیش گرفته‌ام، راه انقلاب، اسلام، امام راحل(ره) و حوزه‌های علمیه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در بخش دیگری از این مصاحبه با انتقاد شدید از موضع‌گیری سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: بنده شخص آقای سخنگو را دعوت می‌کنم تا در حضور رسانه‌ها، نوار حرف‌های وزیر خارجه را بشنود، زیرا آقای قاسمی با لحنی تهدیدآمیز بنده را مورد خطاب قرار داده بود.

در فردو چه خبر است

وی ادامه داد: بنده در خصوص سایت هسته‌ای «فردو» نیز پیش از این گفته بودم که آنجا تبدیل به مکانی برای «فوتبال» شده است، اما در قبال اظهارات بنده آقای «کمالوندی» به شدت واکنش نشان داده بودند، امروز نیز حاضرم در مقابل رسانه‌ها و اعضای سازمان انرژی اتمی در محل سایت «فردو» ثابت کنم، با اقداماتی که در جهت تخریب «فردو» انجام پذیرفته، آنجا با خاک یکسان شده است و به‌راحتی می‌توان در «فردو» فوتبال بازی کرد.

کریمی قدوسی با ابراز تاسف از سخنان روحانی در روز دانشجو، بیان داشت: آقای روحانی در روز 16 آذر نسبت به رهبر انقلاب جفا کرد، زیرا در آن روز به صراحت گفت؛ "هرآنچه در طول مذاکرات هسته‌ای انجام گرفته، زیر نظر رهبر انقلاب بوده است."

وی ادامه داد: بنده صحبت‌های ظریف را برای رفع جفایی که به رهبر انقلاب شد بازگو کردم.

تماس ظریف با رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس

کریمی قدوسی با اشاره به تماس دیشب ظریف با رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: دیشب وزیر امور خارجه در حین سفر ارمنستان با آقای «بروجردی» تماس گرفته  و از بنده نزد رییس کمیسیون امنیت ملی گلایه کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: بنده به آقای بروجردی گفتم، شما باید با رسانه‌ها مصاحبه کنید و واقعیات را بگویید. همانطور که در زمان تصویب برجام مصاحبه کردید و به کمیسیون بررسی برجام ضربه وارد کردید، امروز هم باید مصاحبه کنید و حرف‌های ظریف و واقعیات برجام را انتقال دهید.

کریمی قدوسی در پایان، گفت: تمام تلاش بنده و امثال من این است که حرف رهبر انقلاب را که فرمودند؛ "آمریکا قابل اعتماد نیست" را بازگو و ثابت کنیم. هرچند دولت و رسانه‌های تابعه آن می‌خواهند به جای فریاد کشیدن بر سر آمریکا، منتقدان خود را مورد حمله قرار بدهند./856/ت300/ج

ارسال نظرات