۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۴۶۹۳۲۲

نگاهی به کتاب تجلی وحی و عترت در سبک زندگی اسلامی

کتاب عجله و شتاب زدگی از دیدگاه قرآن و روایات از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.
کتاب تجلی وحی و عترت در سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب تجلی وحی و عترت در سبک زندگی اسلامی نوشته حجت منگنه چی  از سوی سازمان چاپ و انتشارات اوقاف چاپ و روانه بازار شده است.

این کتاب در بیست موضوع با عناوینی همچون نماز بازدارندگی از منکرات، نیکی به پدر و مادر، آرامش و اضطراب، ازدواج و انتخاب همسر، آداب نگاه کردن و نهی از چشم چرانی، حجاب و آفات بی حجابی، آیین دوست یابی، نبردی سهمگین با زراندوزی، اسراف نه اعتدال آری، انفاق، دو واجب فراموش شده، غفلت و بی خبری، ولایت از آن کیست؟، نگاهی به آیه تبلیغ و حدیث غدیر، اطاعت از اولی الامر، حسابرسی در قیامت، کسب و کار برای طلب روزی حلال، ممنوعیت حرام خواری، شب قدر، وقف احسانی ماندگار تهیه و نتظیم شده است.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: «پرداختن به موضوع «سبک زندگی اسلامی» و ارائه به الگوهایی که از دو منبع اصیل اسلامی (قرآن و عترت) گرفته باشند، برای کسی که عهده دار تبلیغ آموزه های دینی است، امری لازم و اجتناب ناپذیر شمرده می شود.

در روزگاران ما که انبوه اطلاعات از سراسر جهان و از درون فرهنگ های متنوع به راحتی و به سرعت در اختیار همگان قرار می گیرد توجه به سبک زندگی اسلامی با رویکرد آسب شناسانه و ناظر به مشکلات و معضلات جامعه به منظور شناخت تهدیدهای فرهنگی و ارائه زاهکارهای علمی با رجوع به منابع اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

شاید بتوان گفت همین امر موجب گردید تا رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) در سفر به استان خراسان شمالی(1391) موضوع شاخصه های «سبک زندگی اسلامی» و «سبک زندگی غربی» را مطرح نمایند.

در نوشتار حاضر تلاش شد تا در حد توان و با الگو گیری از آموزه های قرآنی و کلمات اهل بیت علیهم السلام به تبیین بیست موضوع از موضوعات شایان توجه پرداخته شود تا از این طریق گامی در راستای الگو بخشی به منظور علمی ساختن زندگی اسلامی برداشته شده و از این رهگذر، مبلغان محترم، فرصتی را که در ماه مبارک رمضان ایجاد می شود مغتنم شمرده و با پرداختن به این موضوع و تشریح آنها در تحقق سبک زندگی اسلامی سهیم باشند«.

کتاب تجلی وحی و عترت در سبک زندگی اسلامی نوشته حجت منگنه چی با شمارگان 3000 نخسه و به قیمت 7000 تومان در 172 صفحه از سوی سازمان چاپ و انتشارات اوقاف منتشر شده است./875/ن602/ق

ارسال نظرات