۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۶۹۴۰۱

كتابِ «متولد بهمن» در تبریز رونمایی شد

كتابِ «متولد بهمن» روايتي استثنايي از زندگي استاد اسفنديار قره باغي است که گوشه هايي از تاريخِ انقلاب اسلامی ایران را روایت می کند.
كتابِ «متولد بهمن»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، كتابِ «متولد بهمن» که حاصل تلاش هاي روح الله رشيدي، روزنامه‌نگار و پژوهشگر تاریخ معاصر کشور می باشد، روايتي استثنايي از زندگي استاد اسفنديار قره باغي است که گوشه هايي از تاريخِ انقلاب اسلامی ایران را روایت می کند.
متولد بهمن، گوشه هايي از تاريخِ انقلاب ما را روايت مي كند كه تاكنون روايت نشده بود. در اين كتاب با خواننده اي آشنا مي شويد كه اگر چه تا قبل از انقلاب معلم موسيقي است، اما با وقوع انقلاب، خودش را از وزارت ارشاد بازنشسته قبل از موعد مي كند و اسلحه بدست مي گيرد و فرمانده يكي از مهم ترين پايگاه‌هاي كميته هاي مردمي ايران مي شود.
خواننده اي كه به جرمِ عشقِ به انقلاب و ترانه هاي جاودانه اي كه براي انقلاب مي خواند جايي در همانِ دهه افسانه اي شصت، در خيابان به گلوله بسته مي شود. با این اوصاف خواندن اين كتاب برای همه كساني كه دل در گرو انقلاب و وطن دارند، توصیه می شود.
اسفنديار قره باغي، يكي از همان سربازانِ گمنامِ انقلاب است كه سالهاست جايي در تبريز زندگي مي كند، همانجايي كه ستارخان، همسرِ مادربزرگ اش، اسلحه بدست گرفت و با نهضتِ جاودانه مشروطه، پايه گذارِ آزادي شد. انقلاب شكوهمند ما را بدونِ صداي اسفنديار قره باغي نمي توان تصور كرد.
گفتنی است، پیش از اين بازار كتاب شاهد كتابِ "شاه شهيد پرور" از روح الله رشيدي بوده است./935/پ203/ق

 

ارسال نظرات