۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۴۶۹۷۳۶

آشنایی با مسیحیت کتاب شد

کتاب آشنایی با مسیحیت به قلم جواد باغبانی آرانی از سوی مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی صلی الله علیه و آله منتشر و روانه بازار نشر شد.
آشنایی با مسیحیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معاونت پژوهشی و تولید دانشگاه مجازی المصطفی صلی الله علیه و آله، کتاب آشنایی با مسیحیت اثر جواد باغبانی آرانی را در 128 صفحه رقعی، شمارگان 300 نسخه و به قیمت 10 هزار تومان به صورت درسنامه منتشر کرد.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: دانشگاه مجازی المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم میکوشد با بهرهگیری از روشهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیام الهی خاتم پیام آوران، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و پیروان راستین ایشان را در اختیار علاقه­مندان در هر نقطه خاکی قرار دهد تا سرآغازی برای زندگی الهی و پاک انسان معاصر باشد.

این اثر در قالب دوازده درس خاستگاه مسیحیت، پیشینه فرهنگی فلسطین و پیدایش مسیحیت در آن، رسولان و پدران کلیسا، کتاب مقدس مسیحیان، کلیسای کاتولیک(1)، کلیسای کاتولیک(2)، کلیسای کاتولیک(3)، کلیسای ارتدکس(1)، کلیسای ارتدکس(2)، کلیسای پروتستان(1)، کلیسای پروتستان(2) و الاهیات مسیحی تنظیم شده است.

مسیحیت، نامی تعینی، خاستگاه مسیحیت، پیشینه سیاسی و اجتماعی و پیشینه دینی از مطالب درس اول، پیشینه فرهنگی سرزمین فلسطین، پیدایش مسیحیت و سرانجام مسیح از مطالب درس دوم این کتاب است و در درس سوم، پطرس و پولس به عنوان رسولان و پدران کلیسا معرفی می شوند.

درس چهارم به بررسی عهد عتیق، اپوکریفا و عهد جدید از کتاب های مقدس مسیحیان می پردازد و درس پنجم تا هفتم به معرفی کلیسای کاتولیک، غسل تعمید، آیین تأیید، آیین اعتراف، آیین عشای ربانی، آیین ازدواج، آیین درجات مقدس و آیین تدهین نهایی از آیین های هفت گانه، اختصاص دارد.

کلیسای ارتدوکس نیز در درس هشتم و نهم بررسی می شود که در این دو درس اختلافات دو کلیسای ارتدوکس و کاتولیک در ابعاد رهبری، حق نظارت، استیلا، فیلیکو و دیگر عوامل جدایی ارتدوکس و کاتولیک ها با عواملی همچون شمایل ستیزی، پاکی مریم، نان فطیر، لوح نیکوکاران، جنگ های صلیبی و سازمان کلیسای ارتدکس مطرح شده است.

در درس دهم و یازدهم نیز که به معرفی کلیسای پروتستان اختصاص دارد، عوامل جدایی این کلیسا از دو کلیسای قبلی و واکنش کلیسای کاتولیک به احیای دادگاه های تفتیش عقاید، تشکیل شورای ترنت و ایجاد انجمن های عقیدتی مطرح می شود.

تأثیرات عصر اصلاحات با هشت عنوان نهضت نوتعمیدی، نهضت کالونی، نهضت لوتری، نهضت انگلیکن ها، مورمون ها، سپاه نجات، شاهدان یهوه و کویکرها از مطالب درس یازدهم است.

کتاب آشنایی با مسیحیت که از سوی مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی صلی الله علیه و آله منتشر شده است، در درس دوازدهم خود به بررسی الاهیات مسیحی در چهار عنوان رویکرد به وحی، رویکرد تثلیثی، اندیشه نجات و اندیشه فدا می پردازد./920/پ202/ق

ارسال نظرات