۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۶۹۹۰۵
با احیای مسجد قدیمی یاعلی؛

توصیه آیت الله سبحانی در تبریز عملی می شود

ماه‌ها پیش حضرت آیت الله سبحانی در دیدار با تنی چند از مسؤولان آذربایجان‌شرقی بر احیای مسجد تاریخی یاعلی تبریز تأکید کرد که این توصیه قرا است به زودی اجرایی شود.
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از احیای مسجد قدیمی یاعلی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نظر و تاکید حضرت آیت‌الله سبحانی بر احیای مسجد سازمان اوقاف و امور خیریه در این راستا اقداماتی را انجام داده است.

وی با بیان این‌که اقدامات برای بازسازی این مسجد شروع شده است، خاطرنشان کرد: این مسجد به علت قدمتی که دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش داریم در سریع‌ترین زمان ممکن به این توصیه حضرت آیت الله سبحانی جامه عمل پوشانده و این مکان مقدس را آماده استفاده برای نمازگزاران کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در جهت احیای مسجد یاعلی(ع) ابتدا نیاز بود که هیئت امنایی قوی برای این مسجد قدیمی تشکیل شود از این رو برای هیأت امنای این مسجد تلاش کردیم که برخی افراد قدیمی و همچنین برخی از مسئولان را برای این موضوع انتخاب کنیم.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به قدمت مسجد یاعلی(ع) و با تاکید بر اینکه وظیفه‌ ما آباد کردن مساجد است، افزود: این مسجد با قدمت خود دارای اهمیت بسیاری است و همچنین با توجه به اینکه مساجد محل عبادت مردم است، از این رو احیای مساجد نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی تصریح کرد: همانگونه که کلیسا برای مسیحیان اهمیت دارد و در راستای احیای آن تلاش می‌کنند ما نیز باید مساجد خود را که عبادتگاه مسلمانان است، احیا کنیم؛ چرا که بالاترین ثواب برای انسان قرائت نماز است از این رو ما نیز باید در جهت آبادانی محل نماز و عبادت مردم تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که پیگیری برای احیای دیگر مساجد تاریخی و یا فرسوده استان نیز ادامه دارد، گفت: تعدادی از مساجد استان قدمت تاریخی و از نظر میراث فرهنگی حائز اهمیت هستند که از سوی آن سازمان مرمت می شوند، اما بخش قابل توجهی از مساجد نیز فرسوده شده اند که نیاز به بازسازی دارند.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به تعدد مساجد در محلات مختلف شهر تبریز گفت: در کمتر شهری از کشور مشاهده می شود که چندین مسجد در یک منطقه یا محله وجود داشته باشد که همه میزبان نمازگزاران مؤمن و متدین باشند، این ویژگی‌ها مساجد شهر تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع را ممتاز کرده است./302/935/ب1

ارسال نظرات