۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۷۰۳۹۸
سید عمار حکیم:

طرح تفاهم ملی حامی حقوق شهروندان است

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با سفیر آمریکا تصریح کرد که طرف تفاهم ملی حامی حقوق شهروندان و موجب پیشرفت دولت است.
سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفرات نیوز، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با داگلاس سلیمان سفیر ایالات متحده آمریکا در عراق خاطرنشان کرد که طرح تفاهم ملی پروژه‎ای برای حمایت از حقوق شهروندی و ساخت کشور است.

وی افزود: مسائل مختلفی با سفیر آمریکا نظیر آخرین تحولات امنیتی، نظامی، راه‎های پیشروی سریعتر در عملیات آزادسازی استان موصل، مشکلات این عملیات، استفاده داعش از شهروندان موصل به عنوان سپر انسانی، بازگشت آوارگان و راه‎های حل اختلافات به وسیله دوستی، صلح و گفت‎وگوی بین اقشار مختلف مورد بحث و گفت‎وگو قرار گرفت.

حکیم بیان داشت: ارتباط عراق با کشورهای مختلف جهان در سایه بحران‎های سیاسی، امنیتی و اقتصادی شاهد رشد چشمگیری بوده زیرا ثبات و امنیت در عراق مورد تاکید همه کشورهای همسایه است.

وی همچنین در دیدار با ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق به بررسی نتایج گفت‎وگو و دیدارها با شخصیت‎های مختلف پیرامون تایید و تمسک به طرح تفاهم ملی پرداخت و اظهار داشت: اقشار مختلف عراق باید برای حل مشکلات سیاسی و امنیتی در سایه پایان عملیات آزاد سازی استان موصل پیش قدم شوند.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق از تلاش‎های وزارت خارجه برای حفظ حقوق مردم این کشور در مجامع بین المللی تقدیر و تشکر کرد./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات