۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۷۰۷۴۱
وزیر اسبق امور خارجه:

فتنه 88 يك مدل داعش داخلي بود

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه آنچه در ٨٨ اتفاق افتاد يك مدل داعشي داخلي بود، گفت: داعش ماموريت داشت به نام اسلام جنايت كند؛ داعش بين المللي براي جهان اسلام طراحي حساب شده بود كه آمريكا و اسرائيل سناريوی آن را كشيدند و بعد از فتنه ٨٨ عملياتي شد.
منوچهر متکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، منوچهر متکی پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز گرامیداشت 9 دی در مصلی شهر بوشهر گفت: حماسه ٩ دي به یک رمز و راز ماندگار در تاریخ کشور ایران تبدیل شده است و بزرگداشت این روز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تقدیر از حضور پر شور و گسترده مردم ایران در این روز حماسی، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی برای دفاع از نظام، ولایت و کیان اسلام به صحنه آمدند و نقشه فتنه گران داخلی و خارجی را نقش بر آب کردند.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه آنچه در ٨٨ اتفاق افتاد يك مدل داعشي داخلي بود  اظهار داشت: داعش ماموريت داشت به نام اسلام جنايت كند؛ داعش بين المللي براي جهان اسلام طراحي حساب شده بود كه آمريكا و اسراييل سناريو آن را كشيدند و بعد از فتنه ٨٨ عملياتي شد.

متکی خاطر نشان کرد: کشورهای خارجی و در راس آنها آمریکا و انگلیس این پیام را به خوبی درک کرده بودند که ماهیت انقلاب اسلامی ایران دارای پیامی آشکار برای به خطر افتادن منافع حریصانه آنها در منطقه است و بر این اساس سعی کردند که با همکاری عوامل داخلی خود فتنه‌ای را در ایران پایه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه ٤٠ سال پيش مردم اين منطقه در خلیج فارس آمريكا را يك ارزش و الگو مي دانست اما الان آمريكا در نگاه مردم تنفر شده است گفت: در فتنه ٨٨ دست هاي پشت پرده داخلي ها خيانت بزرگي را به مردم کردند.

متکی از فتنه 88 به عنوان داعش داخلي یاد کرد و اظهار داشت: در ٨٨ انتخابات پرشور داشتيم كه ايران مي توانست به عنوان يك كارت برنده استکبار را به چالش بكشد اما فتنه گران بزرگترين ضربه را مردم زدند و به کشور ظلم کردند.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه پس از فتنه سال 88 نظام اسلامي با رافت با سران فتنه برخورد كرد گفت: كساني كه در راس اين جريان را مديريت مي كردند نشان از افتادن آنها در ورطه فتنه است.

وی خطاب به فتنه‌گران و سران فتنه گفت: شما کسانی نبودید که بتوانید خدشه‌ای بر ارکان نظام وارد کنید و مشخص بود که سیلی آن را از ملت دریافت خواهید کرد.

وزیر اسبق امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در 9 دی ملت ایران بی‌تاب شده و خشم خود را به شما فتنه‌گران نشان دادند و بدانید شما پشه‌ای بیش نبودید که بتوانید بر قله عقاب های تیز پرواز ملت ماوا و مامنی برای خود درست کنید.

وی با اعلام این که 9 دی افشاگر چهره فتنه‌گران داخلی بود که با حمایت کشورهای آمریکا و انگلیس قصد داشتند حقانیت نظام را زیر سوال ببرند اظهار داشت: در آن روزها از طریق سفارت ایران در انگلیس قضایا را رصد می‌کرد و به عینه مشهود بود که انگلیس خبیث چه تکاپویی برای از بین بردن نظام اسلامی به خرج می‌داد.

متکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمريكايي ها تصور مي كنند كه طرح هايشان در ايران عملی می شود ابراز داشت: پاسخ مردم در ٩ دي با آن شور و حضور گسترده بي سابقه نقشه هاي فتنه گران را نقش بر آب كرد.

وی افزود: آمريكا زماني در ايران حاكميت داشت اما امام (ره) اين تحقير و حقارت را چوب زد و انقلاب را به ثمر رساند.

متکی گفت: اسلامي كه داعش و وهابيت دارند آن را مديريت مي كنند در حال حاضر مورد تنفر مردم جهان قرار گرفته است و امروز در جاي جاي جهان از ايران مي خواهند كه اسلام را معرفي كنند.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان بیان کرد: داعش بین‌المللی برای منطقه و جهان اسلام یک طراحی حساب شده بود که توسط آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها از طریق دلارهای نفتی برخی کشورهای منطقه ایجاد شد تا پس از شش سال از برملا و شکست توطئه شان در سال 88 از ایران‌، آن را برای مقابله با کشورمان به عنوان یک المان اسلامی به منطقه گسیل دهند.

وی افزود: هدف آمریکا و اسرائیل و هم پیمانانشان در منطقه از وجود اوردن فتنه 88 و داعش صرفا برای از بین بردن نظام اسلامی ایران بود که با فضل خداوند و حضور گسترده مردم مومن و دوستدار نظام و ولایت توفیقی در این زمینه به دست نیاوردند.

متکی عنوان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری و معیشت که فشاری سنگینی بر مردم ایجاد کرده است هر جایی که ببینند اعتقادت آنها آسیب می‌بیند در صحنه برای حمایت از نظام حضوری فعال دارند./103/833/ب1

ارسال نظرات