۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۴۷۱۱۶۰
با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام؛

آیین افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار در استان چهارمحال ‌و بختیاری برگزار شد

آیین افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار در استان چهارمحال ‌و بختیاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام به میزبانی فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.
جشنواره عمار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیین افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار در استان چهارمحال ‌و بختیاری شامگاه شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، امام جمعه شهرکرد به میزبانی فرهنگسرای این شهر برگزار شد.

در این آیین حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بسیاری از فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایی که زمان انقلاب وجود داشت به دلیل عدم توجه ویژه هنری در تاریخ مدفون است و این‌گونه جشنواره‌‌‌‌ها، فیلم‌ها و کارهای هنری گنج‌های عظیم پنهان را از زیر خاکهای انقلاب بیرون می ‌آورد و در معرض چشم آحاد جامعه و نسل جوان قرار می‌ دهد.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دانستن حقایق برای جوانان ما جهت ادامه دادن راه شهدا مؤثر است، اضافه کرد: نسل جوان باید بداند از گذشته تا به امروز به انقلاب چه گذشته و چه فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایی که به پای این انقلاب ریخته نشده همچنین جوانان باید بدانند رزمندگان از همه چیز خود در راه خدا گذشتند تا این ارزش‌ها به نسل امروز برسد.

وی با ضعیف برشمردن فیلم‌سازی در عرصه‌ های انقلابی خاطرنشان کرد: هنوز کار چندانی در مقابل حقیقت پنهان مجموعه انقلاب انجام نشده و هر چقدر هم کار شود حق مطلب ادا نمی‌ شود هر چند کارهایی انجام شده و قابل تقدیر است.

در ادامه این مراسم نیز حجت ‌الاسلام‌ محسن گمار، کارشناس امور دینی و مذهبی با بیان اینکه جشنواره فیلم عمار یک نگاه انقلابی بوده و این جشنواره به همت جوانان مؤمن حوزه رسانه شکل گرفته است، ادامه داد: معضلات فرهنگی کشور مهم‌ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب بوده که جشنواره فیلم عمار به عنوان پاسخ خودجوش جوانان حزب ‌اللهی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نصب عکس شهدا در شهر و نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام شهیدان نوعی حرکت در فضای فکری شهدا محسوب می‌ شود، افزود: در زمینه مشکلات فرهنگی باید احساس درد شود تا تکلیف، خود را نشان دهد؛ جشنواره عمار تکلیف بچه‌های انقلابی دوران کنونی است.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: امسال جشنواره فیلم عمار با نگاه ویژه به شهدای مدافع حرم آغاز به کار کرده و این به معنی فرهنگ‌سازی برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) خواهد بود.

سید سراج ‌الدین جزایری، دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار در چهارمحال ‌و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به اینکه از این استان 53 اثر به دبیرخانه فیلم مردمی عمار ارسال شده که از این تعداد 23 اثر رادیویی و 300 اثر تلویزیونی بوده است، گفت: اسامی نفرات برگزیده 11 بهمن ‌ماه امسال اعلام خواهد شد./9457/202/ب2

ارسال نظرات