۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۷۱۲۳۶
پاپ فرانسیس:

ما در مقابل جوانان و زندگی آینده آنان مسؤول هستیم

رهبر مذهبی کاتولیک ها با اشاره به اوضاع اضطراری کار و خطر کنار گذاشته شدن نسل های جدید از زندگی اجتماعی و تولیدی گفت: ما به جوانان بدهکاریم زیرا جامعه در حال مجبور کردن آنها به مهاجرت است.
پاپ

به گزارش خبرگزاری رسا، پاپ در مراسم مذهبی کاتولیک ها با موضوع قدردانی از سالی که گذشت، گفت: ما موجب شده ایم تا جوانان یک فضای واقعی برای حضور در جامعه نداشته باشند و به تدریج و آرام آنها را رها کرده ایم. نمی توان از آینده صحبت کرد بدون اینکه مسوولیتی که در قبال جوانان داریم و شاید بهتر است بگوییم بدهی که نسبت به آنها داریم را بپذیریم و باید به خواسته های نسل جدید احترام گذاشت.

وی افزود: از سویی فرهنگ پرستش جوانی وجود دارد که سعی بر ابدی کردن آن می کند و از سوی دیگر جوانان خود را محکوم کرده ایم تا فضایی واقعی برای الحاق در جامعه نداشته باشند زیرا آنها را به آرامی رانده و مجبور به مهاجرت و یا گدایی برای یک شغلی که وجود ندارد، کرده ایم. ما بجای مشاغل با کرامت و سالم که به جوانان اجازه دهد تا بازیگران فعال زندگی اجتماعی باشند، به احتکار ارجحیت داده ایم.

پاپ اضافه کرد: نمی توانیم خود را به ساده لوح بودن بزنیم و تظاهر به نادانی کنیم. می دانیم که وسوسه های زیادی برای زندگی با امتیازات خاص وجود دارد که موجب انزوا و بسته شدن رویاها و زندگی برادران بسیاری می شود. خداوند زنجیره های امتیازات را می شکند.

به نوشته ایرنا، وی گفت: ما نیاز به نور خداوند داریم. نوری که اشتباهاتمان را آشکار کند و تلاش برای بهتر شدن کنیم. خدا به همه آنهایی که احساس گم شدن، ناامیدی، دلسردی و دلشکستگی و مرعوب شدن دارند نزدیک است. خدا نزدیک تمام آنهایی است که احساس تنهایی و دوری می کنند./982/ب102/د

ارسال نظرات