۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۷۱۲۶۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

معرفی فرمانده جدید پادگان 03 شهید برخورداری عجبشیر، تجلیل از دو استاد برجسته خوشنویسی تبریز و کارگاه تخصصی دانشجو و جهان مجازی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر کیومرث شریفی، فرمانده قرارگاه منطقه شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پادگان 03 شهید برخورداری اظهار داشت: نیروهای مسلح ولایت مداری را افتخاری برای خود می دانند و در هر لحظه آماده اطاعت امر از فرمان فرمانده کل قوا هستند.

وی با بیان این‌که ارتشیان در کنار دیگر نیروهای مسلح ایران اسلامی جان برکف و در صف اول دفاع از کشور هستند، خاطرنشان کرد: نیروهای ارتشی جزء بی‌حاشیه‌ترین نیروهای کشور هستند و هر جا که مقام معظم رهبری تشخیص دهند؛ حضور پیدا کرده و مطیع امر رهبری بوده است.

امیر شریفی شاخصه اصلی ارتش را ولایتمداری دانست و گفت: امروز ارتش در رکاب رهبر معظم انقلاب آماده اجرای هرگونه مأموریتی است، افتخار می کنیم در رأس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ولی‌فقیه زمان قرار دارد، این ویژگی ارزشمند در هیچ جای دنیا مشاهده نمی‌شود بنابراین باید به این موضوع افتخار کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه شمال‌غرب ارتش با تأکید بر این‌که اقتدار نیروهای مسلح در سایه قدرت ایمان و تقوا تعالی یافته است، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروزه به عنوان اصلی مهم در حفظ و اقتدار انقلاب و حراست از کیان اسلامی نقشی تعیین‌کننده دارد.

امیر شریفی از ارتش نیز به عنوان اصل مهم در ماندگاری و اقتدار نظام یاد کرد و گفت: امروز در شرایطی ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای اقتدار در منطقه و حرف اول را می‌زند که شاهد توطئه‌های گروهک‌های تروریستی در گوشه و کنار منطقه هستیم، به یقین ارتش نیز همچون دیگر نیروهای مسلح خود را موظف به دفاع از کیان کشور و نظام اسلامی می داند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 220 هزار شهید نیروهای مسلح در برابر استکبار و شیاطین اسلام کشور را بیمه کرده است، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک ارتش نمونه در تمام عرصه‌ها و مرتبه‌ای قرار دارد و مورد عنایت فرمانده کل قوا بوده و باید قدردان این محبت الهی باشیم.

امیر شریفی از انقلاب به عنوان یکی از قدرتمندترین و بی‌نظیرترین انقلاب‌ها در جهان نام برد و اضافه کرد: داشتن رهبری قوی و آگاه به امور زمان، حضور پررنگ و همیشه در عرصه ملت و داشتن ارتشی قوی و مردمی سه ویژگی اصلی و وجه تمایز انقلاب ایران نسبت به سایر انقلاب‌هاست.

وی با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس و امروز جوانان جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران در صف مدافعان حرم قرار دارند، افزود: به فرموده فرمانده معظم کل قوا امروز ارتش ایران اسلامی یک ارتش متدین بوده که یکی از نشانه‌های آن تقدیم 48 هزار شهید به این انقلاب و نظام است.

فرمانده قرارگاه منطقه شمال‌غرب ارتش با بیان اینکه مردمی بودن یکی دیگر از شاخصه‌های ارتش است، گفت: خطرپذیری ارتش و نیروهای مسلح هم از جمله شاخصه‌های آن به شمار می‌رود زیرا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ هراسی از دشمن نداشته و برای دفاع از کشور به استقبال خطر می‌رود.

گفتنی است، در پایان این مراسم قدیر تیموری‌راد به عنوان فرمانده جدید پادگان 03شهید برخورداری شهرستان عجبشیر معرفی شد و از خدمات چند ساله امیر سرتیپ دوم کریم رحیم زادگان در این پادگان نظامی قدردانی به عمل آمد.

کارگاه تخصصی دانشجو و جهان مجازی در تبریز برگزار می شود

کارگاه تخصصی دانشجو و جهان مجازی با مشارکت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) وابسته به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان، پلیس فتا آذربایجان ‌شرقی و گروه جامعه شناسی توسعه  پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی در تبریز برگزار می شود. این کارگاه دوشنبه(۱۳دی) از ساعت ۸ تا ۱۲ در سالن کنفرانس سازمان جهاد دانشگاهی واقع در خیابان آبرسان، خیابان ۲ کمال برگزار می‌ شود.

این کارگاه با حضور رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌ شرقی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری فتا ناجا، دادستان عمومی و انقلاب تبریز، پژوهشگران و اساتید دانشگاه و صاحب نظران در زمینه فضای مجازی و مسئولان تشکل‌ های دانشجویی و دانشجویان دانشگاه ‌های استان برگزار می شود. 

فرصت‌ ها و تهدیدهای استفاده از فضای مجازی، موضوع و مساله پژوهی در حوزه فضای مجازی، اندیشه ورزی پیرامون فضای مجازی و  آینده پژوهش در عرصه فضای مجازی و دانشگاه از جمله محورهای این کارگاه است. شرکت در این کارگاه برای دانشجویان تمامی رشته‌ ها آزاد است.

بزرگداشت مقام هنری دو استاد برجسته خوشنویسی آذربایجان

آیین تکریم و بزرگداشت مقام هنری ۲ استاد عرصه خوشنویسی با همکاری انجمن خوشنویسان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و با حضور استاد غلامحسین امیرخانی، رئیس انجمن خوشنویسی ایران از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه(۱۶دی) در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود.

استاد میرحسین زنوزی متولد  ۱۳۲۹ تبریز است، پدر وی با هنر کتابت آشنا بود و میراث برجای مانده از او قرآنی مطلا بود، وی همزمان با بهره مندی از محضر زنده یاد بخت شکوهی، تذهیب را نیز از محضر هنرمند نامی تبریز، استاد علی کوهپایه ای فرا گرفت.

وی از سال ۱۳۶۶ در انجمن خوشنویسان تبریز به آموزش هنرجویان پرداخت و از آن سال تا به امروز آموزش را بی وقفه ادامه می دهد؛ میرحسین زنوزی در بیش از ۱۰۰ نمایشگاه جمعی حضور داشته و هم اکنون رئیس انجمن خوشنویسان آذربایجان شرقی است.

همچنین استاد حسین رسام حقیقی متولد ۱۳۱۸ بوده و پایه گذار شعبه انجمن خوشنوسان ایران در تبریزاست، وی از علی آقا حسینی به عنوان اولین استاد خوشنویسی خود در سال ۱۳۳۳ یاد می کند.

آموزش حقوق خصوصی و خانواده برای 60 هزار شهروند تبریزی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از مشاوره حقوقی رایگان و برگزاری کلاس های آموزش حقوق خصوصی و خانواده در خانه های سلامت و فرهنگسراهای تبریز با حضور وکلای دادگستری برای بیش از 60 هزار شهروند در 9 ماه امسال خبر داد.

حجت الاسلام احمد حمیدی افزود: در این مدت بیش از 400 عنوان همایش، جشنواره، کارگاه آموزشی، نشست، نمایشگاه و مسابقه نیز برای بیش از 500 هزار شهروند در راستای آموزش های شهروندی در 126مرکز فرهنگی برگزار شده است./303/935/ب1

ارسال نظرات