۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۷۱۵۱۴
در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطرح شد؛

تأکید مسؤولان استان کرمانشاه بر احیای امر به معروف و نهی از منکر

مسؤولان استانی کرمانشاه با تأکید بر ضرورت احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به بررسی معضلات استان و ارائه راهکار پرداختند.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با برشماری برخی منکرات رایج در شهرستان اسلام آباد غرب ابراز داشت: متأسفانه عدم توجه به اصلاح الگوی مصرف موجب ترویج مصرف بی رویه در اکثر نقاط شده است.

امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب تأکید کرد: با توجه به تأکید دین مبین اسلام بر صرفه جویی و دوری از اسراف باید در جهت اصلاح الگوی مصرف مردم اقدام کرد.

وی بیان داشت: از دیگر مواردی که امروزه نمود بیشتری دارد، عدم توجه به عفاف و حجاب شایسته و اسلامی در جامعه است، متأسفانه آمار طلاق در شهرستان نیز بالا رفته که ناشی از عدم دریافت مشاوره و آگاهی لازم برای ازدواج است بنابراین بهتر است زوج های جوان به مشاوره ازدواج توجه بیشتری داشته باشند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ترویج غیبت و دروغ و تهمت در جامعه و رباخواری و رشوه و دیگر منکرات در ادارات مایه تأسف است که امید است با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر شاهد اصلاح فرهنگ جامعه و ترویج فرهنگ اسلامی باشیم.

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه نیز در این مراسم با تأکید بر لزوم احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: متأسفانه رسم نام بردن از افراد حاضر در مجالس ترحیم به معضل تبدیل شده است زیرا حاضران در مراسم ختم به جای اشتغال به ادعیه و طلب آمرزش برای رفتگان، به امور بی ارزش دنیوی مشغول می شوند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه بیان داشت: نقش روحانیان در احیای فرهنگ اسلامی در جامعه غیر قابل انکار است بنابراین حضور روحانیان در مجالس عزا می تواند به حذف این فرهنگ غلط نام بردن از اشخاص کمک کند.

وی مطرح کرد: می توان برگزاری مراسمات عزاداری در مساجد را منوط به حضور روحانیان در مجالس کرد و این اصل را شرط استفاده صاحبان عزا از مساجد قرار دارد.

سردار ریحانی خواستار تداوم جلسات امر به معروف و نهی از منکر شد و افزود: تداوم این جلسات و تصمیم گیری برای حل معضلات و منکرات جامعه می تواند تا حد زیادی از مشکلات را برطرف کند.

جعفر همتی مشاور عالی استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به تربیت 150 نفر از یاوران امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و عنوان داشت: یاوران امر به معروف در ادارات، دانشگاه ها و سایر مراکز حضور می یابند.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: ادارات کشور باید ملزم به استفاده از کالای ایرانی باشند و هیچ کالای خارجی که دارای مشابه داحلی است در ادارات وجود نداشته باشد.

این مسؤول مطرح کرد: استفاده از اتومبیلهای دولتی برای کارهای شخصی از منکرات ادارات است که باید ریشه کن شود زیرا مردم با مشاهده این منکر نسبت به ادارات و دولت نگرش منفی پیدا می کنند.

وی در پایان گفت: باید هزینه های غیر ضروری ادارات به حداقل رسیده و روال کاری مردم در ادارت تسهیل شود تا مردم به راحتی به امور خود رسیدگی کنند./202/857/ب1

ارسال نظرات