۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۷۱۵۱۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

سومین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه در منطقه آزاد ارس، تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره ملی شعر کتاب و بررسی 800 مورد اختلاف اوقافی در محدوده شهرداری دو تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ابراهیم نصیری، مدیر فرهنگی آموزشی منطقه آزاد ارس از برگزاری سومین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه، بهمن ماه سال جاری در 8 رشته خبر داد و اظهار داشت: سومین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس ویژه ارسوندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان منطقه آزاد ارس و خداآفرین و شهرستان جلفا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور داوران مجرب کشوری در این دوره از مسابقات گفت: این مسابقات در سه گروه سنی زیر 10 و 15سال و بیشتر از 15سال در رشته های صحیح خوانی، قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ تخصصی و عمومی، مفاهیم اذان و نهج البلاغه براساس آیین‌نامه شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد برگزار می شود.

نصیری با بیان اینکه در دوره اول این مسابقات 130نفر و در دومین دوره نیز 320 نفر شزکت کرده بودند، گفت: این طرح با همکاری اداره تبلیغات اسلامی در راستای ارتقای کیفی آموزش‌های قرآن کریم توسط موسسات قرآنی و تربیت دبیران قرآن انجام شده است.

وی برگزاری مسابقات قرآن کریم در منطقه آزاد ارس را عامل انگیزشی مهم در توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و گفت: برگزیدگان این مسابقات همچون دوره های قبل مورد تقدیر و تجلیل قرار می گیرند.

نصیری افزود: در جلسه هماهنگی مسابقات قرآن که مسؤولین اداره تبلیغات اسلامی، بسیج دانشجویی، آموزش وپرورش، مسؤول فرهنگی دانشگاه ها و موسسات قرآنی حضور داشتند، دوره های قبلی مسابقات قرآن کریم در ارس آسیب‌شناسی و بررسی شد.


تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره ملی شعر کتاب

شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره ملی شعر کتاب تا پایان دی‌ خبر داد و با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه،‌ استقبال از نخستین همایش شعر کتاب را قابل ‌توجه دانست و افزود: پیش‌ از این مهلت ارسال آثار از ابتدای آذر تا 10 دی‌ تعیین ‌شده بود.

وی هدف از برگزاری این همایش را ارتقای جایگاه کتاب و مطالعه در جامعه به ویژه در بین شاعران اعلام کرد و با اشاره به وجود بخش ویژه شعر کودک و نوجوان در این همایش اظهار کرد: شعر طنز و ترانه و سرود نیز از دیگر بخش های این همایش است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: محدودیتی برای قالب اشعار و آثار ارسالی به دبیرخانه این همایش وجود ندارد و اشعار در قالب کلاسیک، سپید و نیمایی قابل ‌قبول است. شاعران می‌توانند آثار خود را به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی تهران، میدان ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، خیابان شهید کبکانیان، خیابان طباطبایی رفیعی، پلاک 18، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، اداره کل فرهنگی و یا از طریق پست الکترونیکی همایش به نشانی Info@poemketab.ir ارسال کنند.

وی گفت: با توجه به دسترسی آسان به شبکه‌های اجتماعی، شماره‌ای برای ارسال اشعار در برنامه تلگرام در نظر گرفته ‌شده و شاعران می‌توانند اشعار خود را به ‌صورت تلگرامی به شماره 09904553067 ارسال کنند.


تقدیر از شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در دومین اجلاس استانی نماز

در دومین اجلاس استانی نماز که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران استان و دبیران شوراهای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی در محل استانداری برگزار گردید از شرکت گاز استان آذربایجان شرقی تقدیر شد.

شایان ذکر است، در این مراسم  از مدیر و دبیر شورای اقامه نماز شرکت گاز استان به پاس عملکرد مطلوب در ترویج فرهنگ نماز تقدیر به عمل آمد.

بررسی 800 مورد اختلاف اوقافی در محدوده شهرداری دو تبریز

حجت‌الاسلام رضا جعفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز گفت: در راستای حل مسائل و اختلافات موجود بین شهرداری منطقه دو تبریز و همچنین اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک، جلسه کارگروه حل اختلاف با حضور مسؤولان این مجموعه‌ها برگزار شد.

وی افزود: این جلسه‌ مشترک در راستای حل اختلاف مسائل و مشکلات وقفی، بین شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه در محدوده‌ی منطقه دو تبریز، برگزار شده است. با توجه به اینکه بیش از 800 مورد اختلاف ملکی اوقافی بین اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک و شهرداری وجود دارد؛ از این رو برگزاری چنین جلساتی در جهت رفع این مشکلات بسیار موثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام جعفری یادآور شد: استاندار محترم نیز درباره تعامل و همکاری ادارات به منظور رفع اختلاف و مسائل، بسیار تاکید دارند؛ از این رو تصمیم به برگزاری و ایجاد چنین کارگروهی در جهت رفع اختلافات بین شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان تبریز گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه، کارگروه حل اختلاف ما بین شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز، هر دو هفته یکبار تشکیل جلسه می‌دهد، خاطرنشان کرد: تاکنون به تبع برگزاری همین جلسات، 200 مورد از مسائل ملکی و وقفی بین اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو تبریز با شهرداری، مورد حل و فصل واقع شده است./303/935/ب1

ارسال نظرات