۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۷۱۵۷۸
آیت الله خاتمی در گفت وگو با رسا:

اصرار آیت الله شرعی مرا به میدان خبرگان کشاند/ او چهره ای خستگی ناپذیر در مسیر انقلاب بود

عضو هیأت رییسه خبرگان با بیان این که آیت الله شرعی چهره ای به شمار می رفت که در قبل و بعد از انقلاب خستگی ناپذیر بود، گفت: باید ازثبات قدم آیت الله شرعی در صراط مستقیم، ولایی بودن ایشان و خستگی ناپذیر بودن در عرصه خدمت به دین درس بگیریم.
آیت الله سید احمد خاتمی

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت ارتحال مرحوم آیت الله شرعی به خدمات این عالم ربانی به حوزه و انقلاب اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله شرعی از مصادیق بزرگانی است که عاش سعیدا و مات سعیدا.

وی افزود: ایشان زندگی سعادتمندانه و مرگ ذاکرانه داشت یعنی این چند سالی که دوره طولانی بیماری ایشان بود مدام در حال ذکر بودند، قرآن کریم مؤمنان شایسته را چنین می ستاید که« يُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ» یعنی دائم در حال جهاد هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که جهاد به معنای تلاش در راه خدا است، اظهار داشت: آیت الله شرعی از مصادیق این آیه شریفه بود، ایشان در دوران مبارزه از چهره های مدیر در عرصه مبارزه بود، در ارتباط با حضرت امام نوارهای امام را می رساند و منتشر می کرد.

وی ادامه داد: ایشان از بزرگانی بود که از دست اندرکاران مجله انقلابی انتقام در آن دوره سخت خفقان بود، انصافا در طول دوره مبارزه آیت الله شرعی یک چهره کاملا خستگی ناپذیر بود و زندان های طاغوت را هم به جان خرید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله شرعی بزرگمردی بود که پس از پیروزی انقلاب هم مطلقا آرامی نداشت، ابراز کرد: یک خدمت بزرگ ایشان تأسیس حوزه علمیه خواهران و مدیریت و آغاز آن است که انصافا کاری بسیار ستودنی بود، ایشان در تکمیل جامعة الزهرا نقش داشت، در عرصه خدمات اجتماعی در جمعیت مبارزه با فقر عضو بود.

وی عنوان کرد: آیت الله شرعی در سال 1364 روزنامه رسالت را به همراه برخی از آیات دیگر تأسیس کردند، ایشان دانشگاهی به نام دانشگاه فاطمیه ویژه بانوان تشکیل داد که متأسفانه نگذاشتند این کار به ثمر برسد، این ها اندکی از فهرست کارهای این شخصیت بزرگ است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آیت الله شرعی در جامعه مدرسین از چهره های کاملا تأثیرگذار بود، ایشان در عرصه های انقلاب بسیار فعال بود، آیت الله شرعی بنده را از سوی جامعه مدرسین برای حضور در خبرگان دعوت کرد و اصرار ایشان مرا به میدان خبرگان کشاند.

وی اضافه کرد: ایشان چهره ای به شمار می رفت که در قبل و بعد از انقلاب خستگی ناپذیر بود، مهم خط سالم سیاسی ایشان و ثبات بر صراط مستقیم بود، در دوره امام و قبل از انقلاب آیت الله شرعی از همراهان پا به رکاب امام راحل عظیم الشأن بود و بعد از ارتحال حضرت امام هم ایشان ولایی و همراه با مقام معظم رهبری بود.

آیت الله خاتمی با بیان این که باید ازثبات قدم آیت الله شرعی در صراط مستقیم، ولایی بودن ایشان و خستگی ناپذیر بودن در عرصه خدمت به دین درس بگیریم، گفت: بنده امیدوارم که مقامات مسؤول خاطرات توانسته باشند خاطرات این بزرگ را از زبان خود ایشان ثبت و ضبط کنند، الان هم بعد از ارتحال ایشان در عرصه معرفی این عالم خدمتگزار امیدوارم دوستان و اراتمندان آیت الله شرعی حق ایشان را ادا کنند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات