۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۴۷۱۸۲۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

خدشه دار کردن اصول بنیادین انقلاب مهم ترین هدف نفوذ دشمن است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید بگذاریم کوچکترین خدشه ای به آرمان ها و اصول بنیادین انقلاب اسلامی وارد شود، گفت: تضعیف اصول انقلاب اسلامی به حتم زمینه نفوذ دشمن در کشورمان را فراهم خواهد کرد.
خدشه دار کردن اصول بنیادین انقلاب مهم ترین هدف نفوذ دشمن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام غلامرضا آقاجانی، استاد حوزه علمیه مازندران سه شنبه شب در آیین رونمایی از کتاب شهید علی اختیاری که در مجمع فرهنگی این شهرستان برگزار شد با بیان این که شهدا کسانی هستند که جان خود را در مسیر سربلندی اسلام و نظام مقدس به جمهوری اسلامی فدا کردند، گفت: تقدیر از شهدا که از ابتدا در مسیر خدا و عهد و پیمان خود با امام و جمهوری اسلامی بودند، کاری ضروری است.

وی با بیان این که الگوسازی از شهدا باید در دستور کار باشد، افزود: باید به‌گونه‌ای عمل کرد که در تبیین اهداف شهدا و آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس، گفتار به رفتار تبدیل شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ترویج درست و دقیق ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید برای نسل‌های آینده صورت بگیرد، ادامه داد: امروز نسل جوان و جامعه ما نیازمند الگو هستند و داشتن الگو در هر کاری بسیار مهم و ضروری است.

حجت الاسلام آقاجانی بر لزوم داشتن الگو در رشته‌های تربیتی تاکید و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد عدم الگوسازی درست تربیتی برای جوانان ما این قشر تأثیرگذار را به سمت فرهنگ غرب کشانده است.

وی با تأکید بر این که شهدا بهترین الگو برای جوانان و تمام جامعه هستند، بیان کرد: الگوسازی از شهدا بهترین راه برای تعالی جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرهنگ شهدا باید از نسلی به نسل دیگر منتقل شود، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا بالا‌ترین ضریب امنیت در میان کشورهای منطقه است.

حجت الاسلام آقاجانی با بیان این که مکتوب کردن زندگی‌نامه شهدا و تبیین رفتار و شاخص‌های شهدا نیز در مرحله بعد باید در دستور کار فعالان عرصه فرهنگ باشد، گفت: باید به گونه‌ای عمل کرد که در اقدام و عمل ادامه‌دهنده راه شهدا و تبیین اهداف این قشر باشیم.

وی با بیان این که یاد شهدا تضمین کننده عزت و سربلندی جامعه اسلامی است، گفت: امروز همه ما در برابر حفظ و حراست از آرمان ها و ارزش های شهدا وظیفه سنیگی بر عهده داریم.

حجت الاسلام آقاجانی افزود: فرزندان غیور این آب و خاک با بهره مندی از فرهنگ تشیع و شهادت، هشت سال در برابر اتحاد دشمنان ایستادگی کردند تا امروز یاد شهدا به معنی تضمین کننده عزت و سرافرازی و سربلندی جامعه ما باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اسلام دین سازندگی است و حیات انسانی، فرهنگ شهادت را وارد خون جامعه اسلامی کرده تا در جامعه اسلامی چیزی به نام ذلت پذیری راه نداشته باشد، گفت: ملت ایران همواره برای دفاع از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی از همه هستی خود گذشته و هیچ گاه زیر باز ذلت نرفته است.

وی با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب نیز فرهنگ شهادت را در جامعه ما زنده کرد و خود نیز جلودار این نهضت بود، خاطرنشان کرد: امام راحل همواره بر ادامه راه و  آرمان هاب شهدا تأکید ویژه داشتند.

حجت الاسلام آقاجانی تبعیت از ولایت و رهبری را مهم ترین وصیت شهدا برای جامعه امروز برشمرد و خاطرنشان کرد: همگان باید با تبعیت از فرامین ولی امرمسلمین جهان به این خواسته و وصیت مهم شهدا عمل کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به تلاش دشمنان نظام اسلامی در تضعیف ارزش‌های ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان سرمایه‌گذاری گسترده ای را در این خصوص انجام داده اند که در مقابل، ما باید ترویج کننده این فرهنگ اصیل باشیم.

وی ادامه داد: امروز همه ما در این مکان گرد هم آمده ایم تا به شهدای عزیز و غیرتمند خود بگوییم که ما با شما هستیم، قلب و فکر ما با شما است و دنباله روی راه شما هستیم.

حجت الاسلام آقاجانی با بیان این که خانواده های معظم شهدا مایه افتخار جامعه، میراث داران انقلاب اسلامی و سرمایه های معنوی کشور به شمار می‌روند و خدمت به آنها افتخاری بسیار بزرگ است، گفت: خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را زمانی که کشور به آنها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی پایان در نزد خداوند متعال دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقتدار و عزت کنونی کشور را مدیون و مرهون شهدا هستیم، تصریح کرد: مردم ایران قدردان ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های معزز آنان هستند و می‌دانند اگر این ایثارها نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد.

وی با بیان این که شهدا سند هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و طلایه داران ایثار و مقاومت هستند، بیان داشت: پیروی از راه پربار و حفظ میراث ماندگار آنان بر ملت بصیر و ولایی ایران لازم است.

حجت الاسلام آقاجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، کمرنگ کردن آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: رمز موفقیت و پیروزی نظام اسلامی در 38 سال گذشته نیز تکیه بر همین آرمان های انقلابی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مهم ترین دلیل دشمنی بدخواهان انقلاب با مردم کشورمان نیز تکیه بر همین آرمان های اصیل و متعالی است، گفت: دشمن تلاش می کند تا با کمرنگ کردن و حذف این آرمان ها، تنها پوسته ای بی اثر  را در کشورمان باقی بگذارد که تأثیرگذاری نخواهد داشت.

وی با تأکید براین که بزرگترین پشتوانه ملت ایران در برای مقابله با دشمنان فکر و عمل انقلابی است، افزود: اگر مبنای عمل مردم کشور بر چیزی غیر این استوار بود نمی توانستیم امروز پس از 38 سال از عمر انقلاب، عزتمدانه و با اقتدار زندگی کنیم.

حجت الاسلام آقاجانی با بیان این که نباید بگذاریم کوچکترین خدشه ای به آرمان ها و اصول بنیادین انقلاب اسلامی وارد شود، تصریح کرد: تضعیف اصول انقلاب اسلامی به حتم زمینه ساز نفوذ دشمن در کشورمان را فراهم خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج عزت و اقتدار بین المللی قرار دارد، بیان داشت: این عزت جهانی موجب عصبانیت بدخواهان نظام اسلامی است و به همین دلیل تلاش می کنند زمینه انزوای ایران اسلامی را در بعد جهانی فراهم کنند./1317/202/ب2

ارسال نظرات