۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۴۷۲۱۵۴

بسیج مردمی مسؤولیت امنیت بغداد را نمی پذیرد

سخنگوی تشکیلات بسیج مردمی گفت که بسیج مردمی آماده همکاری در عملیات امنیت بغداد است اما در حال حاضر آمادگی پذیرش مسؤولیت امنیت بغداد را ندارد.
احمد الاسدی سخنگوی بسیج مردمی

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الاسدی سخنگوی رسمی بسیج مردمی در کنفرانس خبری در بغداد تصریح کرد: تشکیلات بسیج مردمی آمادگی دارد در زمینه ارائه اطلاعات و یا فراهم کردن امکانات در تامین امنیت بغداد همکاری کند اما آمادگی پذیرش مسؤولیت امنیت بغداد را در حال حاضر ندارد.

وی اضافه کرد: فرماندهی عملیات بغداد هم اکنون مسؤولیت کامل امنیت پایتخت عراق را دارد و بسیج مردمی به دلیل درگیر شدن در امور دیگر، فعلا آمادگی پذیرش این مسؤولیت را ندارد.

وی شهر الحویجه در جنوب غربی کرکوک را کانون تروریسم خواند و خاطرنشان کرد: فرماندهی تشکیلات بسیج مردمی همچنان معتقد است که آزادی الحویجه از تروریسم داعشی اهمیت بالایی دارد.

الاسدی ریشه انفجارهای اخیر بغداد را در الحویجه دانست و گفت که هنوز تعدادی از سرکرده های داعش در داخل الحویجه هستند.

به نوشته ایرنا، سخنگوی بسیج مردمی از شروع مرحله ششم عملیات آزادی تلعفر و مناطق غربی موصل در آینده نزدیک خبر داد و گفت که نیروهای بسیج مردمی برای شروع مرحله ششم آمادگی دارند.

وی در خصوص موافقت نخست وزیر برای پیوستن گروه موسوم به 'الحشد الوطنی' وابسته به 'اثیل النجیفی' استاندار سابق نینوا گفت که هرچند چنین چیزی شنیده است اما هنوز نامه رسمی از نخست وزیر برای پیوستن این گروه مسلح به بسیج مردمی دریافت نکرده است.

این مسؤول تاکید کرد که هر گروهی که به بسیج مردمی اضافه می شود چیزی به الحشد اضافه نکرده بلکه این تشکیلات بسیج مردمی است که به آن گروه، چیزهای زیادی اضافه می کند./994/ب902/د

ارسال نظرات