۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۴۷۲۲۲۰
عضو شورای عالی فضای مجازی:

فقه فضای مجازی تدوین شود

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این که اقدامات در جلسات شورا یک بعد از کار را دارد، گفت: در آنجا به عنوان یک عضو شورای می توانیم نظری بدهیم و رییس شورا که رییس جمهور هستند اگر در جایی اجازه ندهند صحبتی شود یا موضوعی را صلاح نداند ما خیلی برش نداریم.
رسول جلیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رسول جلیلی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی امروز در دیدار  اعضای ستاد برگزاری همایش فضای مجازی پاک حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر ضرورت توجه به فضای مجازی در عرصه های گوناگون گفت: دغدغه اساتید و دوستان حاضر فقه وب و فقه فضای مجازی است.

وی افزود: گرچه فضای مجازی و فضای حقیقی خیلی تفاوتی ندارد اما جامعه جهانی  و جامعه ما درگیر مسأله فضای مجازی هستند و اساتید دلسوز دانشگاه ها از مراجع و بزرگان می خواهند که فقه فضای مجازی را  به صورت فقه پویا تبیین کنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این که اقدامات در جلسات شورا یک بعد از کار را دارد، اظهار داشت: در آنجا به عنوان یک عضو شورای می توانیم نظری بدهیم و رییس شورا که رییس جمهور هستند اگر در جایی اجازه ندهند صحبتی شود یا موضوعی را صلاح نداند ما خیلی برش نداریم.

وی ادامه داد: ما فکر کردیم که فضای مجازی پاک چیزی است که باید برای توسعه آن اقدام کنیم، نوعا افراد مذهبی متهم هستند که کارهای سلبی انجام می دهند از این رو فکر کردیم نه به عنوان روحانی حوزه بلکه به عنوان اساتید و دانشجویان دانشگاه ها جمع شویم تا فعالیت کنیم.

جلیلی با بیان این که ابتدا طرح و برنامه را به وزارت کشور بردیم تا ثبت قانونی شود، ابراز داشت: این کار انجام شد تا بعدا عده ای ما را متهم نکنند که کار غیر قانونی انجام می شود، سعی بر این است که به عنوان یک سازمان مردم نهاد در حوزه فضای مجازی آن هم بیتشر به صورت ایجابی فعالیت کنیم.

وی عنوان کرد: تلاش بر این است که طرح ادبیات و بحث دکترین فضای مجازی پاک و ایجاد محتوای سالم را سامان دهیم، خوشبختانه جمع خوبی شکل گرفته تا بتوانیم در کنار فعالیت هایی که در سطح سیاستگذاری در مجامع رسمی همانند شورا داریم این فعالیت ها را در حمایت از آن داشته باشیم.

عضو شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: سعی داریم که مستمرا به ویژه در مسائل فقهی از مراجع تقلید و بزرگان حوزه استفاده کنیم تا برنامه به صورت درست پیگیری و اجرایی شود./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات